Gå til innhold

Vindusviskermotor... 2`er feil??

Ranger emnet


ThoooR

Anbefalte innlegg

Ja så har jeg vært på EU-kontr. da og de fant noen foringer en støtdemper og litt småtteri...

 

Men så var d vindusviskerne mine, de går nemlig ikke helt ned igjen automatisk når jeg stopper dem i fart. DVS når viskerne står rett opp og jeg slår av bryteren står de igjen der! :o Dette viser seg av alle ting å være en 2`er feil på kontrollen...

D jeg lurer på er hva som kan være galt, viskerne fungerer ellers utmerket, og de har vært slik helt siden jeg fikk bilen (jeg trodde d skulle være sånn chicken)

Nen som har et godt råd?

Bilen er en -86 Rekord 2.2i

-96 Saab 9000 2,3T -Litt futt..

-86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ting jeg vil tro er en individuel vurdering av dette verkstedet. hvis du tar etterkontrollen et annet sted er det ikke sikkert de bryr seg med det... har enda ikke vært ute for at man tester at viskermotoren virker på eu-kontr engang... men enkelte verksteder er mer pirkete enn andre, rett og slett fordi ca 75% av kundene ber samme verksted fikse bilen, og da tjener de mer penger. ta en telefon til naf eller biltilsynet, og spør disse om de synes det er riktig vurdering eller ikke. flere eksempler her i bergen på biler som har en rekke feil på et tilfeldig verksted, men som er godkjent uten problem hos biltilsynet...

 

men det er nok uansett ikke viskermotoren det er noe gale med... det er nok releet som styrer den som ikke er helt bra... bla opp i instruksjonsboken eller spør en opelforhandler hvilket rele dette er, så stikker du til en høgger og tar med deg releet i lommen... ingen som merker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z10an

ja, enkelte ting er helt latterlig når det gjelder eu-godkjenning... vi er jo ikke medlem i eu engang...:rolleyes:

 

Men så heter det "Periodisk Kjøretøy Kontroll" også da. Ingen ting som heter "EU-godkjenning". Men en er bilen godkjent på PKK så er bilen EU-godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThoooR

Ja så har jeg vært på EU-kontr. da og de fant noen foringer en støtdemper og litt småtteri...

 

Men så var d vindusviskerne mine, de går nemlig ikke helt ned igjen automatisk når jeg stopper dem i fart. DVS når viskerne står rett opp og jeg slår av bryteren står de igjen der! :o Dette viser seg av alle ting å være en 2`er feil på kontrollen...

D jeg lurer på er hva som kan være galt, viskerne fungerer ellers utmerket, og de har vært slik helt siden jeg fikk bilen (jeg trodde d skulle være sånn chicken)

Nen som har et godt råd?

Bilen er en -86 Rekord 2.2i

 

klart du får feil, det er feil med parkering av viskerne. 1 eller 2 feil, alt etter om det som i ditt tilfelle gjelder stopp når du slår av viskerne, eller at det bare er en justeringssak..

 

Det som mangler i ditt tilfelle er klemme 30 strømmen.

 

følg denne listen:

 

1: kontrollere sikringen

2: kontrollere om strømmen når fram til kontakten til viskermotoren.

3: Rekker du fram hit, så må du skifte motoren..

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThoooR

Men så var d vindusviskerne mine, de går nemlig ikke helt ned igjen automatisk når jeg stopper dem i fart. DVS når viskerne står rett opp og jeg slår av bryteren står de igjen der!

Trodde dette var vanlig på eldre biler jeg. Siden ingen har kommentert det så er det vel ikke det, men jeg har vært passasjer på flere biler som oppfører seg likedan.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Z10an

Eg skiftet relèet på asconaen min, og siden har dte virket... ville satset på det først...

 

i hannes tilfelle så blir det annerledes.. hvis releet går så pleier viskerene kun å virke på øverste trinn.

 

Slik virker viskerne: når du gir styrestrøm fra bryteren til releet, så vil viskerne gå selv om du slår av bryteren umiddelbart. Men om hovedstrømmen mangler, så vil viskerne gå kun så lenge du gir styrestrøm. Hvis du slår av bryteren, så vil de stoppe umiddelbart. En annen ting er at om viskerne så tydelig går litt til før de stopper, da betyr dette at hovedstrømmen er i orden og da er det feil med parkeringen i motoren. Derfor så bør en kontrollere om det kommer konstantstrøm fram til motoren først (etter kontroll av alle sikringene). Ofte så kan det være irr i kontakten, spessielt på VAG biler...

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg trodde oxo at d skulle være slik på "litt" gamle biler.... men men

 

Takker for gode råd ;) jeg får ta å feilsøke litt her og der på ledningsnettet, men jeg må sikkert bytte ut hele motoren ser jeg for meg... :rolleyes:

-96 Saab 9000 2,3T -Litt futt..

-86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg har også litt tullete vindusviskere. Når jeg spyler ruten, så går vindusviskerene som de skal, men det er ikke alltid de går helt tilbake etter de er ferdig å vaske ruten, omtrent hver 3 gang så stopper de i 30 graders vinkel. Av og til når jeg skal blinke med blinklysene, så stopper de opp i ca 10 sekunder før de går videre. Hva kan feilen være her?

I am a fucking streetracer, you know! :p

 

Mine biler... :P

 

*Toyota Supra

*Nissan 300 ZX

*Porsche 911 GT2

 

Eller, nei... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 på vindusvisker motor :rolleyes:

 

Jeg fikk 1er på det på EU-kontrollen var på biltilsynet... bruker de bestandig jeg...

 

ett verksted er ute etter å TJENE penger, derfor sier de ofte at noe er feil selv om det ikke er det...

 

Det er forresten bevist av tester gjort av Automobilforbundet eller hva det er de heter.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår