ZTerje Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 Fordeler og ulemper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 TDI'en er dorgende lat, og 1.8T'en er visst ganske sprek. Lavere forbruk med diesel, De fleste er vel ganske driftsikre, 1.8T vet jeg ikke noe om. Var en litt uvanlig sammenligning, men jeg tror de fleste har valgt 1.8T fremfor TDI hvis det ikke står om penger og forbruk. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZTerje Skrevet April 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 Er vel ikke så dorgende lat den tdi'en med 130hk? Hvordan er forbruket på 1.8t da? Og vi snakker fra 2001-modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 å kalle en 130 tdi for lat.... da er man bortskjemt. 1,8t er nok mere langbeint så det blir mindre giring enn en diesel ellers er nå tdi greit spør du meg Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 og 1.8T'en er visst ganske sprek. mener du det seriøst at en org 1.8t er SPREK? HAHAHA!!! di er skamdaue.. gå for tdi du;) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 mener du det seriøst at en org 1.8t er SPREK? HAHAHA!!! di er skamdaue.. gå for tdi du;) For det første: En 130hk TDI er sikkert sprek ja. Tok utgangspunkt i min 90hk, som ikke akkurat drar skinnet av pølsa. Jeg skrev at den er visst sprek, og det er i forhold til hva jeg har forstått her inne på forumet, så unnskyld meg da!:p Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet April 14, 2010 Rapporter Share Skrevet April 14, 2010 jeg har en tdi 90hk syns den går ganske s¨greit jeg=) men 1.8t er skamdau med mindre du chipper di...=) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet April 15, 2010 Rapporter Share Skrevet April 15, 2010 nå snakker vi ORIGINALE biler her....ikke trimmet biler...alt blir sprek om det trimmes;) Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZTerje Skrevet April 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2010 Vi snakker orginale ja, men kom gjerne med forslag til trimming. Men tror nok jeg heller mot tdi. Setter forsikringselskapene pris på trimming? Altså, vises det? Hvordan er holdbarheten på motorene da? Og hvordan er forbruket? Har hørt at 1.8t bruker mere enn 1.9tdi, men det jevner seg ut med tanke på vedlikehold... Stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet April 15, 2010 Rapporter Share Skrevet April 15, 2010 Jeg ville gått for 1.9tdi (130hk). Har den selv og er strålende fornøyd med motoren. Bruker lite, og drar helt OK til å være en tung bil (1750kg). Chipper man disse motorne så er de faktisk ganske spreke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 15, 2010 Rapporter Share Skrevet April 15, 2010 har også eid en a4 1,8tq moderat trimmet og den orka vertfall og dra løs alle 4hjula på snøen i 3 gir og 80 90 kmt (om jeg sparket clutch) Det greier da en 1.8 (uten T)Q også, men det dabber fort av, hehe.. Det er iallefall døtt. Men fra spøk til revolver, tror ikke 1.8T og 1.9TDi er lagd for å sammenlignes egentlig, her velger du utifra hva du ønsker ikke hva diverse folk mener er best. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet April 15, 2010 Rapporter Share Skrevet April 15, 2010 1.8T er ikke lat som det skrives, men heller ikke noe rallybil. Min 99 mod passat 1.8T hadde ikke noe problemer med forbikjøringer selv om den forbikjørte kjørte i 100++. Var bare å gire 1 hakk ned for det meste, med mindre det allerede var brukbart turtall på giret man hadde den i. Opplevde den ikke som lat. Har nå en 130TDI, kvass ifra bunn, men det går ikke mange sekundene før giret er kjørt ut. Helt greit drag i den :). Summa sumarum, ingen er daue ;). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet April 15, 2010 Rapporter Share Skrevet April 15, 2010 Chippet 1.8T er morro ;) Men hvordan blir 130TDI'en i chippa modus? kan man kjøre lengre på girene? går forbruket ned ved normal kjøring? (slik det skjer med bensinchip). NBS og TSracing er de jeg kjenner til som gir garanti på jobben... Oslo området. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet April 16, 2010 Rapporter Share Skrevet April 16, 2010 Chipcenter hvis du skal chippe diesel ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spurv Skrevet Mai 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2010 Chipcenter hvis du skal chippe diesel ;) Hva gjør dem bedre enn de andre?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.