Gå til innhold

Automat girer feil? 230 E 90mod


anleggsgartnern

Anbefalte innlegg

Syns at automaten på 230'n girer litt rart. virker som om den bare girer seg opp i 3dje og det gjør den før jeg har passert 50kmt. dermed så høres det ut som om den ligger på vel høyt turtall i 100 kmt. ca 3000rpm( eller er det normalt)

 

i tilegg så syns jeg ikke det er noen forskjell på sport og øko brytern. spesielt ikke hvis jeg dytter den i sport før ei forbikjøring. kicken er like treg.

- '90 MB 230E

- '99 Hyundai H1 2,5D Vare, kort type

 

- '84 Bürstner 500 TL Club( Fritidsbolig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det ikke noen sport funksjon, jhadde du tatt deg bryet med å lese instruksjonsboka, så hadde du finni ut at E er Economy, der kassa staarter på 2 "uansett" og lirer opp litt tidligere og litt mer prippen på nedgiringer, S står for standard, og da girer kassa som normalt og slik den er bygd for, der bør den stå, da er kassa litt mere villig til å gire ned, og den tar lettere i gang på 1. selv om de fleste kassene er innstilt på å starte på 2., du må rett og slett ha nesten full gass fra stillestående før den starter på 1., ved kickdown starter den på 1 uansett program.

 

Ved røket/avhoppet wire til kassa skal den gire opp til 4 før 40, så her tipper jeg du har en slakk modulatorwire.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det ikke noen sport funksjon, jhadde du tatt deg bryet med å lese instruksjonsboka, så hadde du finni ut at E er Economy, der kassa staarter på 2 "uansett" og lirer opp litt tidligere og litt mer prippen på nedgiringer, S står for standard, og da girer kassa som normalt og slik den er bygd for, der bør den stå, da er kassa litt mere villig til å gire ned, og den tar lettere i gang på 1. selv om de fleste kassene er innstilt på å starte på 2., du må rett og slett ha nesten full gass fra stillestående før den starter på 1., ved kickdown starter den på 1 uansett program.

 

Ved røket/avhoppet wire til kassa skal den gire opp til 4 før 40, så her tipper jeg du har en slakk modulatorwire.

 

Takk for svar

Bryet med å lese instruksjonsboka kunne jeg tatt om jeg hadde hatt ei, men det har jeg ikke.

Den vaieren, hvor finner jeg den?

- '90 MB 230E

- '99 Hyundai H1 2,5D Vare, kort type

 

- '84 Bürstner 500 TL Club( Fritidsbolig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Fersking hva gjelder 230E, så blir sikkert litt mye dumme spørsmål osv. Får prøve å se litt på dette i helga.

Men syns uansett ikke det er noen merkbar forskjell på hvor den velgerbrytern på kjøremodus står. Men er jo en lat bil i utganspunktet og da.

- '90 MB 230E

- '99 Hyundai H1 2,5D Vare, kort type

 

- '84 Bürstner 500 TL Club( Fritidsbolig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

012.jpg

Den wiren du ser på bildet her.

Skal ha ca 2mm slakk når den er rett justert.

Sitter på V. side av motor under luftfilterboksen.

 

Den har vel ca 1cm slakk nå. Visst det var den rette vaiern jeg fant.

Så bør kansje strammes litt da ja.

- '90 MB 230E

- '99 Hyundai H1 2,5D Vare, kort type

 

- '84 Bürstner 500 TL Club( Fritidsbolig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår