Gå til innhold

Luftfilter spørsmål!


srheim

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut det originale luftfilteret med konfilter fra greenfilter, men trenger svar på en ting før jeg kan begynne. Dette er da en Almera 1.4l 98mod vi snakker om og det jeg lurer på er hva er den slagen som går fra topplokket inn til luftfilterboksen? Den leder inn til et lite separat rom! Hva er dette og hva skal jeg gjøre med denne når jeg skal montere konfilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte ut det originale luftfilteret med konfilter fra greenfilter, men trenger svar på en ting før jeg kan begynne. Dette er da en Almera 1.4l 98mod vi snakker om og det jeg lurer på er hva er den slagen som går fra topplokket inn til luftfilterboksen? Den leder inn til et lite separat rom! Hva er dette og hva skal jeg gjøre med denne når jeg skal montere konfilter?

 

Den slangen er veivhusventilasjon. Er eksos som slipper gjennom den "ørlille" glippen i stempelringene. kan koble den lille slangen på luftfilterslangen et eller annet sted, helst etter luftmengdemåleren slik at denne ikke blir oljete av veivluften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slangen er veivhusventilasjon. Er eksos som slipper gjennom den "ørlille" glippen i stempelringene. kan koble den lille slangen på luftfilterslangen et eller annet sted, helst etter luftmengdemåleren slik at denne ikke blir oljete av veivluften.

 

Da skal jeg spørre veldig dumt:

 

Hvis det er eksos fra veivhuset og den kobles rett på luftfilterslangen, vil ikke dette gjøre at motoren drar inn "skitten" luft?

Er det også en mulighet å sette på ett lite filter på tuppen av slangen og bare la den "puste ut" i det fri?

 

"Check out the big brain on brad"?

84 Opel Kadett E cc

92 Audi 80 2.3E

86 Toyota Hilux 2.4 (non Turbo)

 

"And yes! I would like some Pie with that!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda du kan ha den løst slik som amerikanske V8`ere har, montere en breather. Her, vist med en annen type motor http://www.reidonly.net/GTP/pix/DSC03383.JPG

 

http://www.eastcoastsupercharging.com/images/Valve%20Cover%20Oil%20Cap%20Breather/Valve%20Cover%20Breather2.jpg

 

 

ja, det blir skitten luftinn i innsuget, men pga emisjonsforskrifter kan ikke bilprodusentene ha åpen lufting. Forurensing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den har altså ikke noen misjon annet enn å sørge for at bilen ikke forurenser mer? En på torshov anbefalte meg å bare sette på et filter der slik som det er gjort på bildene. Er dette lovlig da? eller ender det med at jeg må montere orginalfiltere når jeg skal på eu kontroll nesten gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår