Gå til innhold

Passat stereo problem

Ranger emnet

vatland1

Anbefalte innlegg

Har en 01 Passat stasjonsvogn med et merkelig stereo-problem.

Spilleren er original og bilen gikk først i tyskland før den ble importert. Tidligere eier har installert CD-skifter.

Problemet er at spilleren slår seg av og på med ca 5 sekunders mellomrom i lange perioder, spesielt like etter oppstart. Først tenkte jeg dårlig kontakt/ledning et sted, men det snodige er at så fort jeg kjører inn i en tunnel eller en parkeringskjeller e.l. så fungerer den utmerket. Virker nesten som den slås ut av magnetisk stråling eller noe. Ved lengere kjøring avtar problemet og jeg kan kjøre lenge uten at det er noe problem før det plutselig er perioder hvor den slår seg av og på igjen. Det spiller ingen rolle om jeg spiller CD eller radio.

Noen tips der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ja. Skjermen blir hvertfall helt borte og jeg mener at tastebelysningen også blir borte. En annen ting er at hvis jeg har skiftet kanal kort tid før den begynner å klikke så går den tilbake til den "forrige" kanalen når den kommer i gang igjen, så det virker som all strøm inn til spiller blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg hatt bilen i ett halvt år og det er helt klart ikke tilfeldig. Nesten hver gang jeg er ute og kjører så kjører jeg tidlig gjennom en eller annen tunnel på vei ut av Oslo. Uten unntak så virker den strålende 5-10 sekunder etter å ha entret en tunnel.

Er litt x-files det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...Ja du må nok ringe Mulder og Scully da ja;) Rare greier. Har lite peiling på det, men kan det være noe med spenninga, slik at den ikke får nok strøm før du har kjørt et stykke og skikkelig lading?

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ha sjekka spenningen til spiller.

Det kan væra problemet.

Har du cd spiller i fronten og?

Det kan væra at ved oppstart, so skal cd skifteren sjekke cdene.

Dette bruker jo strøm og får cd skifteren strøm ifra spiller kan dette skape problemer.

Du kan og prøve å koble ifra ledningene til cd skifteren. (kva skjer da?)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider