Hegelstad Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Jeg var ute med Mercedesen på en liten cruise-tur i solskinnet igår, og etter en litt lengre stopp på 20 min så skulle jeg starte den opp igjen. Da var den helt død. Det vil si, startmotoren går rundt og det er strøm nok i massevis, men den vil ikke tenne i det hele tatt. Senere ble jeg slepet hjem og vi prøvde å dra den i gang. Da tente den etter ca 1.5 km, men ville ikke opp på turtall, og så var den plutselig død igjen. noe forslag til hva som feiler den!? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
imloud2 Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 hadde noe av det samme på min, bare at da ettertente den, da var det slangen til termostathuset som var sprekt, og da kommet vann inn i fordeleren. noe den likte svært dårlig. ellers er det jo det vanlige å sjekke om det er gnist osv. lykke til :) Siter Mvh Stian stolt eier av MB 190E krsmf.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet April 6, 2010 Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 årsmodell? motortype?? m102 eller m111?? hører du bensinpumpa når du prøver å starte? Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hegelstad Skrevet April 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 årsmodell?motortype?? m102 eller m111?? hører du bensinpumpa når du prøver å starte? Er en 1990 mod, og mener det skal være m102. Virker som bensinpumpa skal være intakt ja :m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hegelstad Skrevet April 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2010 Fikk skiftet coil idag, og den er fortsatt like vrang. Når den har stått litt og jeg prøver å starte den, så kommer den i 2 sekunder før den er død igjen. Noen som har peil på hva dette kan være?! Haster litt, får lappen om 2 uker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet Mai 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2010 Fått start på den igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerMB Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 skjekket bensin pumpe / rele? det er ke-jet på den? Siter '91 W124 230TE '94 W124 E220 Sportline '76 W116 280S ('73 W116 280SE) '87 4x4 D21 KingCab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Hvis det er KE-jet, så har jeg vært borti en del hvor det detter av en grov vakuumslange på undersiden av luftfilterboksen. Når den detter av åpner motoren rett og slett ikke for lufttilførsel.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2010 Hvis luftslangen under innsuget detter av, så får man taua i gang, må holde den over 2000 rpm og stortsett bånn gass hele tiden, om det har skjedd har det gjerne poffa i innsuget ved startforsøket. Stikk armen under innsuget og kjenn etter løs slange/kobling under innsugsbelgen. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hegelstad Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2010 Problemet er løst. var visst bare å skifte bensinpumpa! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.