Birdshell Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Hei:) Har en Audi 80 2.0E 1993mod. Også er det noen tikke lyder fra motoren, noen som vet hva det kan være? litt vanskelig å høre hvor lyden kommer fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Mest sannsynlig ventilløftere som tikker.. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birdshell Skrevet April 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 (endret) er det dyrt å fikse det? og bør jeg gjøre det så fort som mulig? Endret April 5, 2010 av Birdshell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne89 Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Det er da vel helt normalt at de tikker.. Med mindre de tikker veldig høyt da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Er vel litt for tynn olje da har jeg hørt. Eller for tykk? Litt usikker, men ventiltikk er helt vanlig, men bør gjøres noe med hvis det ikke forsvinner når motoren er varm. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Birdshell Skrevet April 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2010 Alt ordnet seg med litt olje. Fant ut at det var veldig lite olje på motoren, og etter jeg fylte på var tikke lyden nesten borte :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Det er da vel helt normalt at de tikker..Med mindre de tikker veldig høyt da! Er vel litt for tynn olje da har jeg hørt. Eller for tykk? Litt usikker, men ventiltikk er helt vanlig, men bør gjøres noe med hvis det ikke forsvinner når motoren er varm. Det er ikke normalt at ventilløfterene tikker! Dette skjer om man har (alt) for lite olje på motoren, feil olje eller slitte ventilløftere. At en løfter tikker noen få sekunder etter oppstart er greit, alt annet er unormalt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet April 7, 2010 Rapporter Share Skrevet April 7, 2010 Det er ikke normalt at ventilløfterene tikker! Dette skjer om man har (alt) for lite olje på motoren, feil olje eller slitte ventilløftere. At en løfter tikker noen få sekunder etter oppstart er greit, alt annet er unormalt. Jeg mente at det er mange biler som har ventiltikk rett etter start. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 9, 2010 Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 Jeg mente at det er mange biler som har ventiltikk rett etter start. Det er et forvarsel på at løfterene har begynt på det siste verset ;) Nokså normalt om motoren er gått 150-200000 km. er det dyrt å fikse det? og bør jeg gjøre det så fort som mulig? Definer dyrt. Om du gjør det selv så koster det ikke mange kronene. Nye (så som så)løftere får du fra ~kr 70/stk og oppover, du trenger selvsagt 8 stk. Nye originale koster fra ~kr 160/stk og oppover. Om det tikker mer enn 2-3 sekunder rett etter oppstart så bør du skifte de i nærmeste fremtid :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg