BlueChamp Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Kjøpte ny bruktbil (Honda Civic 92 mod) i januar eller februar. Skulle skifte til sommerdekkene nå, og ser at sommerdekkene er for små. Disse er 165/60 13 tommers. I vognkortet står det 185/60 14 tommers, og de som står på nå er 175/60 14, noe som skal være lov. Men hva gjør jeg med sommerdekkene? Bilen skal til EU-kontroll i sommer, og om jeg har på sommerdekkene vil den vel ikke bli godkjent? Hva med rullemotstand osv., vil bilen gå dårligere med mindre dekk, og speedometeret vise feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Forskjellen er -6,6% så er egentlig ikke lovlige. 5% som er grensa. Men er du heldig sier de ikke noe på det. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet April 5, 2010 Rapporter Share Skrevet April 5, 2010 Rulleomkretsen avviker for mye ja, det er tillatt opptil +/- 5% ift det som står i vognkortet. Her blir det ca 8,6% etter mine beregninger. Største problemet tror jeg er misvisning på speedometer ja. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg