mysterio90 Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Hei. For å utdype tittelen så har jeg 0 peiling på dette. Joda, jeg kan kjøpe vaskemidler og sånt og klare å vaske bilen. Men jeg vil ha tips og råd. Har en rød Toyota Carina 96mod. Hva må jeg gjøre for å vedlikeholde den bilen med tanke på lakk, rust og innvendig? Hvor ofte og med hvilke vaskemidler? Ellers noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enjareturns Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 send en email til post@blankbil.no be han lage en grei startpakke for deg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 http://www.bilforumet.no/bilpleie/174396-bilpleie-dummies.html Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 http://www.bilforumet.no/bilpleie/174396-bilpleie-dummies.html x2 Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bærumsmann Skrevet April 4, 2010 Rapporter Share Skrevet April 4, 2010 Bare ikke bruk Zalo, hehe, noen bruke faktisk det.. Til vask så bruk mye vann (ikke altfor varmt om du vil bevare eventuell voks/polish lengst mulig). Poler bilen vår og høst. Etter vask, rens lakken med lakkrens eller evt. parafin (billig). Spyl bilen godt og tørk før du påfører polish og voks. Du får tak i polish-/voksblandinger som både har polish (renser) og voks (beskytter) i seg. Evt. finner du bedre rene polishprodukter som du bruker først, og deretter beskytte med voks etterpå, siden polishen bare renser. Innvendig vet jeg ikke så mye om, du får renseprodukter for stoffinteriør. Ellers er understellsbehandling (tectylbehandling) absolutt å anbefale for din bil. Tror Carina ble litt bedre på rustbeskyttelse først fra -97.. Siter 2006 Audi A6 Avant 3,0 TDI Quattro (http://www.bilforumet.no/galleriet/member.php?uid=45438&protype=1) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet April 23, 2010 Rapporter Share Skrevet April 23, 2010 Bare ikke bruk Zalo, hehe, noen bruke faktisk det.. Til vask så bruk mye vann (ikke altfor varmt om du vil bevare eventuell voks/polish lengst mulig). Poler bilen vår og høst. Etter vask, rens lakken med lakkrens eller evt. parafin (billig). Hehe, litt artig at du først fraråder folk å vaske bilen med Zalo...for så å anbefale parafin som avfetting. Parafin frarådes å brukes til bilpleie av samme årsak som Zalo. :batman: Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg