Gå til innhold

Motorvarmer til Audi 100 TQ

Ranger emnet


aarryk

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lagt merke til at vanlige Audi 100 har montert motorvarmer, men ikke turbo-utgaven... Hvorfor?

 

Og hvordan gjør jeg det? Må det et element (som passer) inn i blokka eller kan jeg koble et inn på nedre radiatorslange?

 

Bilen er en 1990 Audi 100 TQ

Endret av aarryk

aarryk

----

1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på http://www.defa.com og søk opp bilen din i lista. Der ser du om det finnes blokk og/eller slangevarmer. Ev. slangevarmer skal sitte i stigning på nederste slange for å skape sirkulasjon. Er det blokkvarmer er det et kart som viser hvilken frostplugg du skal fjerne.

 

Det kan godt hende det er plass andre steder i blokka bak en frostplugg. En kompis gjorde det på sin 'dai for å unngå varmen fra eksosmanifolden. På min Vovvo turbo brukes det normalt slangevarmer, men jeg ble anbefalt blokkvarmer alikevel av sjappa pga mer effektiv oppvarming. Da prisen var den halve gikk jeg for det.

 

Det ble bare tre fire cm til turbomanifold og downpipe, men jeg pakket inn både manifolden og DP i glassfibermatte. Til støpslet på elementet kjøpte jeg en defa hylse av samme ca materiale for 50kr, men der følte jeg meg lurt for sømmen gikk opp under montering. :knock:

 

I ettertid ville jeg gjort som min venn og sjekket ut frostpluggene på den kalde siden av blokka. Jeg monterte i vinter blokkvarmer på en Starlet i henhold til Defa sin anvisninger, men der står også elementet urovekkende nærme eksosmanifold. :ratatatat

 

PS! Den vannreturen fra turbo burde vel la seg gjøre å flytte til et annet hull? På Vovvo går både tur og retur inn på t-skjøter i gummislangene.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Da bruker du jo bare din lokale delepusher eller bestiller på nett. www.mekonomen.no har webshop. www.meca.no har og. Også har du www.mekk.no og sikkert flere jeg ikke vet om. Synd det er så lite Defa, Webasto og Eberspacher å finne på ebay. Virker som de har bra kontroll på salgsleddene.

 

Eller du kan stikke i høggern og by en hundrings for et element du røsker ut sjøl. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår