Gå til innhold

Spørsmål rundt Org. Xenonlys

Ranger emnet


ipfox

Anbefalte innlegg

Hei, har noen spm. rundt xenonlysene på Omega'n min.

Har en 2001mod med orginale xenonlys som jeg fikk byttet pærene på.

Fra første stund etter pærebytte har jeg hatt problemer med å få de til å tenne skikkelig. Når jeg vrir om bryteren så blinker det bare en gang i lysene, men etter litt venting og noen forsøk til så starter enten ett eller 2 av lysene, da fungerer de helt fint til jeg stopper bilen igjen.

 

Hadde bilen inn på verksted et par timer for feilsøking men de fant ikke noe 100% sikkert, men regnet med det var tennerne som var gåen, og de kom til å koste meg 7500 bare for delene.

Er det mulig å kjøpe en universaltenner som passer for disse lysene, eller Kommer jeg ingen vei utenom den sure prisen?

Kan det være dårlige/feilproduksjons-pærer siden det inntraff rett etter pærebytte uten noen problemer før det?

 

Etter litt søk på nett lurer jeg også på om noen kan si 100% sikkert om tenner og ballast er det samme?

Noen mener tenneren sitter ved pæra, og at ballasten er en styringsenhet under lyktene? Er tenner/ballast noe som er enkelt å bytte selv på disse bilene?

 

Hadde vært suverent om noen har erfaring med problemet, finner ikke så mye om dette på Omega.

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville forsøkt å kjøpe uoriginale billige ballaster og forsøkt med det. Da kan du beholde alt ellers, bare skifte ballastene. (kan hente du må lodde over kontakter/koblinger).

 

Hadde noenlunde samme symptomer på min og men det har forsvunnet. Har skiftet ballast og lysbryteren, men jeg vet ikke riktig helt hvor feilen var. Skiftet lysbryteren pga feil med tåkelysknappen.

 

Ellers mener jeg at det er bortkastede penger å betale så mye som 7500kr for å ha det "lovlig".

 

Begrepet "tenner" har jeg aldri hørt før men jeg vil tro det er verkstedet måte å si ballast på?

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår