Gå til innhold

Audi 100 quattro 2.3 1988mod med litt småfeil og en stor feil:P

Ranger emnet


jesper90

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en egentlig grei audi 100 med 2.3 eller 2.2 liters motor. skal vistnok være 137 hester i den følge mekonomen sine sider.

 

Det Største problemet først. Jeg hadde akuratt vært ute på langtur med bilen. Da jeg skulle slippe av en kamarat før jeg så skulle kjøre videre. Da jeg skulle kjøre hjemmover legger jeg merke til at bremsene er helt rare. Virker som abs'n liksom slår inn konstant. og det oppsto og ekstrem risting ved nedbremsing både med bremsene og brekket som følte det var logisk å prøve. Det var forsåvidt også en klakke lyd mens jeg bare kjørte vanlig. Denne utviklet seg til risting og enda høyre lyd når jeg bremset. Lurer bare i grunn på hva det kan være. Har sjekke selvfølgelig at hjulet sitter bra på. Jeg vet at bremsene bak er helt natta. er ikkenoe igjen av omtrent noenting. så disse bør jo byttes men skjønner ikke at det har så stor virkning som liksom skjedde på 3 minutter mens bilen sto på tomgang.`

 

 

Neste problem er vel egentilg at bensinpumpe bråker noe helt ekstremt masse. og bilen vil liksom ikke lade batteriet skikkelig. får alltid start men virker somden ikke bygger opp noe særlig med strøm.

 

Jeg tar dette i første omgang å håper på svar:)

 

MVH JESPER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte skiver og klosser bak, så vil jeg tro du er kvitt det problemet. Angående lading, så må du få sjekket ladespenningen din. Er løse børster på denne, så det koster uansett ikke mange hundrelappene å bytte disse og se om det blir bedre.

Har vært borti at bensinpumpene på disse bråker en god del. Fikk skifta komplett oppheng og gummidempere på pumpa på Audi 90'en jeg hadde, så blei det bedre, men den bråka fortsatt. Den pumpa gikk da enda to år den før bilen blei hugget. Skift den når den ryker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår