Gå til innhold

Sjelløse japsevogner

Ranger emnet


MarcusN

Anbefalte innlegg

Du glemte kjøreegenskaper. Kjedelige de også

 

Det er vel forskjellig fra bil til bil. Du finner nok ganske lett europeiske og amerikanske biler med kjedelige kjøreegenskaper.

 

Har ikke hørt at for eksempel Mazda MX-5 og Toyota MR2 har kjedelige kjøreegenskaper. Men om spennendes kjøreegenskaper er det samme som uforutsigbare hos deg, så greit for meg..

 

At flerparten av japanske biler har kjedelige kjøreegenskaper kan jeg gå med på, men jeg tror at en like stor del av europeiske biler er tilsvarende kjedelige.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alle fire bilene er fra 1997, er sedaner, og jeg antar nok at bmw`en og audien var overpriset da som nå. Så sammenlignings grunnlag er det så abselutt... Om de ikke er direkte konkurenter så er det jammen ikke langt unna. Det er kansje bare to forskejellige typer mennesker som kjøper de? hm..

Å påstå at Audi og BMW er overpriset, blir som å si at Certina er overpriset i forhold til en plastklokke på Nille. Det er jo bare rett og rimelig at BMW tar seg betalt med de utviklingskostnadene de har. Man får stort sett det man betaler for.

 

Men du er inne på noe når det gjelder forskjellige typer mennesker: Noen har bedre smak enn andre. Og japsene har vært ekstra flinke til å dekke markedet for samlebåndsvarer.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol, japanske biler har verdens dårligste kjøreegenskaper, hva har du røyka gutten min? er ingen biler som kjører fra nyeste skyline på ringen i hvertfall med tilsvarende motor/vekt-forhold

 

det blir bare dumt å si at det ene kontinentet lager bedre enn det andre, ALLE bilmerker har laget noe tøft, så det blir for dumt argument, det må gå an å ha litt fakta i svarene sine også? ikke bare at pappan min er sterkere enn din-mentaliteten

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm

 

bmw kalte tilbake 200000 biler pga avg airbager i 2008

siste http://www.egmcartech.com/2010/02/23/bmw-recalls-2010-550i-gran-turismo-and-2009-2010-7-series/ Om de bruker så vilt mye tid og penger på utvikling, hadde de kansje klart og sette på riktige dekk på bilen. Men igjen, bilene er jo så dyre så det er jo ingen som kjøper de :P ok, argumentet faller litt igjennom men hvem bryr seg..

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8597300.stm

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm

 

bmw kalte tilbake 200000 biler pga avg airbager i 2008

siste http://www.egmcartech.com/2010/02/23/bmw-recalls-2010-550i-gran-turismo-and-2009-2010-7-series/ Om de bruker så vilt muye tid og penger på utvikling, hadde de kansje klart og sette på riktige dekk på bilen. Men igjen, bilene er jo så dyre så det er jo ingen som kjøper de :P ok, argumentet faller litt igjennom men hvem bryr seg..

Argumentene faller nok helt bort ja. BMW har Norges mest fornøyde kunder, noe som ikke kan bety annet enn at bilene lever opp til forventningene. Men det er jo lett å stemple et merke som overpriset, når man ikke har noen erfaring med det.

 

Jeg ville heller levert inn bilen pga. en slik juridisk formalitet, enn å risikere at gasspedalen henger seg opp. Du har linket til en artikkel hvor dette blir beskrevet som en bagatell sammenlignet med Toyota's pedalproblemer. Dem nevnte du jo ingenting om.

 

På avanserte biler vil uunngåelig flere ting kunne gå feil. Det betyr ikke at de nødvendigvis er dårlige eller overpriset.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lol, japanske biler har verdens dårligste kjøreegenskaper, hva har du røyka gutten min? er ingen biler som kjører fra nyeste skyline på ringen i hvertfall med tilsvarende motor/vekt-forhold

 

Bortsett fra nye Corvette og nye Viper.....

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med NSX er at den ble bygd av en komité borti Japan, hvor til og med eksoslyden ble gjenstand for grundige og pedantiske studier. En respektabel prestasjon, men det er et dekkende engelsk uttrykk for dette - squeaky clean.

 

haha, dette har da absolutt alle tyske bilmerker drevet med de siste 30 årene...

 

Morsomt at alle de som hater mest her kjører gamle drosjer:):)

 

nei, jeg holder meg til min kjedelige, skjelløse japanske mazdaen min jeg,worlds best handling car 6 år på rad... foran både ferrarier og porscher... og egentlig alt annet...

Neste gang jeg skal handle bil blir det nok japansk da også.

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at noen hevder at alle bilene fra hele japan er dårlige og kjedelige å kjøre. Betyr det også at alle bilene fra Tyskland er morsomme å kjøre da?

 

Jeg kan ihvertfall komme på mange kjedelige biler fra de fleste steder. Hva er for eksempel spennende med en Mercedes E200 Diesel? Golf 1 diesel? Eller vent, golf generelt?(kanskje med unntak av de heftigste utgavene.) Bmw 316? Og så videre...

 

Dette mener jeg er kjedelige tyske biler, men jeg påstår da heller ikke at ALLE tyske biler er kjedelige.

 

På samme måte kan ikke alle japanske biler være kjipe, og ha kjedelige kjøreegenskaper?

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjellig fra bil til bil. Du finner nok ganske lett europeiske og amerikanske biler med kjedelige kjøreegenskaper.

 

Har ikke hørt at for eksempel Mazda MX-5 og Toyota MR2 har kjedelige kjøreegenskaper. Men om spennendes kjøreegenskaper er det samme som uforutsigbare hos deg, så greit for meg..

 

At flerparten av japanske biler har kjedelige kjøreegenskaper kan jeg gå med på, men jeg tror at en like stor del av europeiske biler er tilsvarende kjedelige.

Ja, selvfølgelig henter vi opp noen nisjebiler. BMW M3 og Focus RS er ikke spes dårlige de heller.

Japanerene har begynt å få dreis på det med de helt siste, men ta en tidlig Toyota Avensis, en Mazda 626, en Nissan Primera, En Suzuki Baleno eller tilsvarende. Du må jo gå ut og se i grillen for å finne ut hva slags bil du kjører. Egenskapene i sving er like, lyden er lik, instrumenteringen er lik, motorkulturen er lik osv osv. Derfor blir disse bilene kalt sjelløse.

Jeg har aldri påstått at jeg vil ha uforutsigbare kjøreegenskaper, men jeg vil gjerne kjøre bil, og ikke bli fraktet.

Kanskje du skjønner noe av dette når du får kjørt litt bil selv. I mellomtiden kan du lese litt sammenligningstester i diverse blader og nettsteder. Der ser du at det ikke bare er jeg som mener det

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel legge til at jeg ikke syntes alle japanske biler er kjipe og kjøre. Men når vi snakker volumbiler så har japanerene helt klart vært dårligere enn europeerene på kjøreegenskaper.

 

Skyline, S2K, Supra, MX5 Celica GT 4, Mitsu EVO, Impreza GT/WRX/STI og diverse andre småvolumbiler er altså unntaket

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår