Gå til innhold

Tips til felger

Ranger emnet


Saberhagen

Anbefalte innlegg

Billigste justerbart senkesett jeg har funnet er til 8400 kr på senk.no :\ Hvor finner jeg noe til 4k?

 

Btw, hva slags ET og sånne ting trenger jeg? Felgene blir nok 19" ser det ut som.. Det her står som info på felgen: "FELG TCT 908 Black Chrome

Rusttfri kant! Leveres i 19" med boltsirkel 5-112 og 5-120 ET15-35, 19x8,5 og 19x9,5. Leveres også i Grafitt med rustfri kant! "

 

Og hva slags dekk trenger jeg? tenker da på dim..

 

Hva trenger jeg hvis jeg skal senke bilen litt (maks 30 mm) ? Har null peiling på sånt dessverre..

Gå for ET35 og 5x112 boltsirkel du.

 

Og så kommer det jo an på hvor brede felger du vil ha. 9.5" bredde vil gi deg større kant men mulig de blir stikkende akkurat litt utenfor hjulbuen. Uten at jeg skal si det for sikkert.

 

På 8.5" bred felg er vel 235/35-19 det vanligste. Jeg går for 225 men det er fordi jeg vil ha littegranne strekk.

 

Du kan jo bare kjøpe senkefjærer. Hør med Partsandretards.com eller Norskbildelsenter.no. Hvis den fortsatt blir for høy foran kan du kjøpe senkeskåler senere evt. Men som sagt så er det like greit å koste på litt ekstra på et justerbart sett. Mye bedre kontroll over høyden, og du kan heve den om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gå for ET35 og 5x112 boltsirkel du.

 

Og så kommer det jo an på hvor brede felger du vil ha. 9.5" bredde vil gi deg større kant men mulig de blir stikkende akkurat litt utenfor hjulbuen. Uten at jeg skal si det for sikkert.

 

På 8.5" bred felg er vel 235/35-19 det vanligste. Jeg går for 225 men det er fordi jeg vil ha littegranne strekk.

 

Du kan jo bare kjøpe senkefjærer. Hør med Partsandretards.com eller Norskbildelsenter.no. Hvis den fortsatt blir for høy foran kan du kjøpe senkeskåler senere evt. Men som sagt så er det like greit å koste på litt ekstra på et justerbart sett. Mye bedre kontroll over høyden, og du kan heve den om vinteren.

 

Da tror jeg at jeg går for justerbart sett som ikke er så veldig dyr.. Men kom tilfeldigvis over denne her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=182714

 

Selv om fyren ikke har samma bil som meg, så har han ET 35 på felgene sine, og har senket like mye som jeg tenkte (30-40 foran og 25-35 bak), og bilen hans subber når den er litt lasta.. Noe jeg ikke vil skal skje på bilen min..

 

PS angpende 8.5 og 9.5 så vil jeg ikke at felgene skal stikke ut av hjulbuene, så da vil det kanskje være greit med 8.5, eller blir det for smalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen giddet å fortelle meg litt positiv og negativ angående 19" ? Har en nabo med prikklik bil som meg med 19", han mener at jeg vil angre ganske så mye på å gå for 19" enn 18" da man ikke har mye kontroll over bilen i 19"..

 

Synes det hørtes litt rart ut, ellers hadde jo ikke folk kjøpt 19" i det hele tatt..

 

Derfor er jeg litt interessert i å vite hva som er positivt og negativt med 19" kontra 18"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med både 18 og 19" på samme type bil (ikke audi)

Kjørte med 8.5 og 9.5x18 med billige 225/40 og 265/35, da sporet bilen en del.

Byttet til 8.5 og 10x19 med dyre 235/35 og 275/30 og bilen ble bedre å kjøre.

Så rettningsstabilitet kommer veldig ofte av type dekk. Billige dekk er som regel hardere og har skarpere skuldre. Kjøper du dekk som har veldig avrundet skuldre sporer de mye mindre.

Audi A4 TDI

Vectra B 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med både 18 og 19" på samme type bil (ikke audi)

Kjørte med 8.5 og 9.5x18 med billige 225/40 og 265/35, da sporet bilen en del.

Byttet til 8.5 og 10x19 med dyre 235/35 og 275/30 og bilen ble bedre å kjøre.

Så rettningsstabilitet kommer veldig ofte av type dekk. Billige dekk er som regel hardere og har skarpere skuldre. Kjøper du dekk som har veldig avrundet skuldre sporer de mye mindre.

 

Det hørtes jo bra ut..

 

Var hos dekkforhandleren idag.. De tilbydde meg Yokohoama S drive i 225/35/19 inkl. felgene for 12 000.. Slå på tilbudet eller ikke? Har søkt litt rundt angående yokohama dekka og de har fått blandede tilbakemeldinger..

 

Selgeren fortalte meg at disse dekkene er gode og støyer ikke så veldig mye, og er veldig gode på tørr vei samt vannplaning..

 

Han sa også at hvis jeg jeg hadde planer om å senke bilen så vil ikke 235/35 funke så veldig bra da det vil subbe borti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår