Gå til innhold

Plastikk passat og audi?!

Ranger emnet


spurv

Anbefalte innlegg

Syns det blir spinklere og spinklere i begge disse bilene.. Har kjørt en A6 2006 S-line, samt prøvesatt noen 2009 2010 modeller av ymse VAG slag når min var på installasjon av ISOfix...

 

Ratt virker mer som om det skulle sitti i en Mazda, og det er liksom ikke noe "mandig" over det lengre... Likte dog Audi sin konsolvridning. V70 har nesten det samme, men der vris den så mye at pasasjeren må "lide" for det (plassmessig). Syns og designet inni er veldig "billig" :S...

 

Har selv eid en Passat 99modell med karbon interiør, og har nå en 2005 modell med Exclusive interiør (men formene er prikk like), syns det er mer "gjennomført" og virker penere jeg...

 

Mulig jeg tar feil, men jeg syns ikke designet i nye Audio og VW er allverden iallefall :S. Passat designet ifra 2006 liker jeg heller ikke utvendig.. :P.. Audi har dog klart seg bedre der syns jeg... A5 Sportback virka litt snasen ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du får ta til vett og komme etter. Tidligere var den kun Audi og VW som stod i huet på meg. Helt til jeg fant ut at den mest geniale bilkonstruktøren faktisk var BMW! :)

 

BMW er drømmen ja :). Men fant ingen i prisklassa som ga meg noe spessielt... så da ble det passat igjen ;). Men som du sier, BMW er vannvittige maskiner for det meste :D.

 

EDIT: Nå kjøpte jeg 2005 modell passat, så det er av de jeg syns er fine fortsatt ;). Men er jo også siste modellen med det designet :S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg Audi er oppskrytt når det gjelder innvendig kvalitet. Jobber som bilklargjører, og har hatt mye forskjellige biler inne for rens og polering samt vask og shine ellers, og det er mye som er likt mellom den vanlige "folkebilen" og premium. Det som skiller seg ut er Mercedes og BMW, men Audi synes jeg ikke er premium. Hadde for en stund siden inne en Audi a4 2007mod som jeg ikke har prøvd før, og jeg ble overrasket over hvor mye hardplast det var i bilen. I bmw er nesten alt av plastikk polstret og knapper føles veldig bra. Der får man premiumfølelsen, og at det er godt bygd. I tillegg er de veldig godt støydempet, men i Audien fikk jeg plastfølelse til de grader. Der var dashbordet polstret, men dørene var plast, midtkonsoll var plast og mye var ikke premium. Støynivået var bra, det skal de ha.

 

JEG synes ikke de er premium, så jeg skjønner ikke hvordan de kvalifiserer til det. Samme gjelder VW som får skryt for innvendig kvalitet. Kjørte en Golf 5 en stund, og det var mye billigplast i bilen, samt at støynivået var for høyt.

 

Dette er iallefall mine personlige meninger..

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig solgt en 2007 Passat Highline og har nå en 2006 A6. Jeg er ikke enig i alt her, men noe av det. På forrige utgave var det ikke så stor forskjell interiørmessig mellom Trendline, Comfortline og Highline. Det er det nå. Mener ikke at Highline er bedre enn noen andre i klassen lenger, slik den forrige modellen var, men det er i alle fall ganske stor forskjell å sette seg inn i en Comfortline/Trendline og en Highline. Bortsett fra nytt og litt mer moderne design innvendig har dog ikke kvalitetsfølelsen blitt noe bedre fra forrige modell.

Men jeg satt inni en helt ny Merce C-klasse for ikke lenge siden, og det var i hvert fall ikke noe å skryte av. Syntes ikke den var det spor bedre enn Passat'en. Mye hardplast der også. Men generelt synes jeg det er mindre forskjell mellom de ulike merkene nå, de andre har kommet etter og blitt bedre.

Har også hatt forrige type Passat (2002) - helt grei/kjedelig. Nye Passat'en er jo heller ikke akkurat spennende, men det er jo typisk VW. Veldig konservativt og forsiktig. A6'n jeg har nå er jo heller ikke spesielt spennende designmessig. Selv likte jeg utgående BMW 5-serie godt, men den er det særdeles splittede meninger om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: At det ikke er så stor forskjell f.eks. på Passat og A6 er jeg dog ikke enig i. Kjørte 1 time i Passat'en for å hente A6'n og kjørte den tilbake. Merket med en gang at det var stor forskjell, da tenker jeg ikke på hvordan de er å kjøre, men kvalitetsopplevelsen ellers. Alt virker mer solid og "tungt" i A6'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: At det ikke er så stor forskjell f.eks. på Passat og A6 er jeg dog ikke enig i. Kjørte 1 time i Passat'en for å hente A6'n og kjørte den tilbake. Merket med en gang at det var stor forskjell, da tenker jeg ikke på hvordan de er å kjøre, men kvalitetsopplevelsen ellers. Alt virker mer solid og "tungt" i A6'n.

 

A6 er ofte mer stille og "solid" enn passat ja ;).. men til prisen burde det være noe ekstra også :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A6 er ofte mer stille og "solid" enn passat ja ;).. men til prisen burde det være noe ekstra også :).

 

Ja, dét er jeg helt enig i.. Jeg er også enig i at man nok betaler litt ekstra bare for merket. Men mente du forresten at det var spinkelt ratt uten skinn i nye Passat'en? I min Highline var det et tykt og godt skinnratt i alle fall, bedre enn i min -02 Highline :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår