Beinet1 Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Hei, Jeg holder på å gjøre en bremsejobb bak på Passaten min (1.8 -99). Skivene er gammle brembo skiver som har trillet ca 70000km. De ser litt rufsete ut men vibrerer ikke og har en brede på 9,4mm. 8mm er minimum. Lurer på om jeg bare skal slipe ned slipekanten og montere sammen med nye klosser og nyoverhalte calipere. Alternativt er å handle nye skiver på Biltema, gidder ikke bruke en tusing på "orginale" skiver fra Mekonomen. Hva ville dere gjort? Holder skivene fra Biltema mål? Bilen skal inn til EU innen kort tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 har skiver + klosser fra biltema på bassaten min, dem funker bra, men piper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Hadde biltema-klosser på gamle mazdaen min, og de fungerer knall, men hyler under bremsing. Ikke at det var noe jeg brydde meg om, men vet flere sier at de piper under bremsing. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Jeg bruker skiver fra tema på folkevogna. Funker finfint det :) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelen Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Noen som vet hvordan man kan fjerne pipingen forresten, jeg liker det ikke ;O Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 ikke kjøp biltema skiver nå om dagen, sjekk i såfall at det er ett "hakk" i dem. da er det brembo. er det ikke det så stå over og bruk opp dem du har. for å unngå skriking under bremsing så smør ett tynt lag kobber fett bak på bremsebelegget. om du mener ene og alene at det er skivene som skriker så har jeg ikke noen kur mot det. må være litt forsiktig med hva man gjør med dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sluredyse Skrevet Mars 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2010 Jeg kjøpte skiver på biltema til min 2000 mod A4 nylig, oppdaget at ABS-ringene ikke passet innpå... kjedelig.. måtte kjøpe andre skiver. Men fikk returnert dem da, selv om de var skitne og det sto en lagerskål igjen i ene.. hehe. Biltema er grei sånn, det skal de ha! Siter 2000 Audi A4 Avant 1,8 (x) 1989 Audi 80 2,0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Mars 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 Hva er tykkelsen på nye skiver? Jeg har flere ganger vært like gjerrig som deg og bare slipt av kantene. Hvis bremseflaten har mye gravrust eller ser ut som en grammofonplate bør du revurdere innsatsviljen. Giriga svenskor setter gjerne skiva i en dreiebenk for finish enligt nyskick. Jeg har heller ingen innvendinger mot kjøkkentema ang bremser. Bare de er vesentlig billigere enn konkurrenten(e) går jeg dit. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2010 Tykkelsen på nye skiver er 10mm, så de jeg har burde holde et sett til med klosser før de bør byttes. Tror jeg sliper vekk slitekanten og setter sammen. Går det ikke igjennom EU-en, så setter jeg på nye temaskiver :) Bremseklosser fra EBC har jeg liggende, ikke noe biltema der i gården. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg