Gå til innhold

S70 98' Startproblemer

Ranger emnet


LanesRazor

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har da anskaffet meg en Volvo S70 2.5 TDI denne har en "VAG" motor.

 

problemet er kaldstart. har byttet glødeplugger gløderele og temp giver og luftmassemåler, men forsatt problem med start om morgenen.

 

snakket med forrige eier å han sier at det kanskje kan være en svak startmotor? jeg har aldri hørt om en svak startmotor på bil. kan dette være problemet? har også byttet batteri på bilen. så det skal ikke være noe problemer.

 

når man triller bilen igang så kommer den med en gang, men hvis bilen står stille og jeg filer på starteren så kan jeg file opp et helt nytt batteri. har da det gamle batteriet i bagasjerommet med startkabler som jeg da bruker, å er såvidt jeg får start, men som jeg sier at når den trilles igang så kommer den med en gang.?!?!?

 

Har noen av dere her hørt om en "svak" starter? vet at når de er defekte så slår de ikke inn men svak?!?

 

har brukt mye penger på denne bilen i deler. at de som kommer med svaret som er løsningen på problemet mitt skal få belønning.

 

Takker for svar :)

Volvo S70 98'

Subaru L1800i 89' 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har vært bort i en S80 med 2.5 vag motor, der en feil på ac kompressoren gjorde at starteren ikke fikk nok strøm. Om man koblet strøm direkte på starteren funket den fint, men ikke via tenningsnøkkel.

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med en 850TDI for en stund tilbake. Her var det starteren som "tok" all strømmen når jeg skulle starte. Var umulig å å få liv i den om morgenen og når den hadde stått noen timer etter bruk. Måtte bruke starthjelp på den i tillegg for å få liv.

Byttet starter og problemet var borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært bort i en S80 med 2.5 vag motor, der en feil på ac kompressoren gjorde at starteren ikke fikk nok strøm. Om man koblet strøm direkte på starteren funket den fint, men ikke via tenningsnøkkel.

 

Har da vært borti at frihjulet på ac'en har låst seg.. men kan det kanskje være treghet i dette?

 

jobber også selv på volvo. men ingen på bedrifta har vært borti dette selv.

 

hvilken feil var det på den ac kompressoren?

 

:pray

Volvo S70 98'

Subaru L1800i 89' 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med en 850TDI for en stund tilbake. Her var det starteren som "tok" all strømmen når jeg skulle starte. Var umulig å å få liv i den om morgenen og når den hadde stått noen timer etter bruk. Måtte bruke starthjelp på den i tillegg for å få liv.

Byttet starter og problemet var borte.

 

Høres ut som problemet ja, filer ikke lenge heller før den er tom for strøm..

 

har hørt på starteren til en V70 2.5 vag som står inne i bilhallen, å der høres starteren mye sterkere ut enn på min bil.

Volvo S70 98'

Subaru L1800i 89' 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår