postcar Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Må ha stv nå, og syns Omega'ne er greie sånn på papiret med 2.6L. Men er det mye feil på disse? Fordeler\ulemper med å velge en 2L istedet? Andre kommentarer om disse? Hvordan er forsikringa? Takk for svar ppl. Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 2,5liter mener du? Har selv 2litern i stasjonsvogna, og motoren er grei på forbruk, men ikke forvent noe voldsomt spark. Underdimensjonert motor til bilen igrunn, men til mitt bruk fungerer det. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 (endret) 2,6literen er en gammel 70talls rekke 6'er som kom i Omega A. Gå heller for Omega B med 2,5liter (eller større) V6. 2liter rekke 4'er blir veldig svak i en 1500-1700kg tung Omega. Forstilling er styresnekke, veldig gammeldags og upressis i forhold til tannstang, men det er det eneste Omega kom med så vidt meg bekjent. Endret Mars 21, 2010 av Roye Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
postcar Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 2,6literen er en gammel 70talls rekke 6'er som kom i Omega A. Gå heller for Omega B med 2,5liter (eller større) V6. 2liter rekke 4'er blir veldig svak i en 1500-1700kg tung Omega. Forstilling er styresnekke, veldig gammeldags og upressis i forhold til tannstang, men det er det eneste Omega kom med så vidt meg bekjent. 2.5 er ikke den tdi motoren right? Ja, tenkte på en Omega b, fra hvilket årstall kom de? Men har Omega hatt noen kjente feil? Hjelper det noe særlig på forstillinga med noen skikkelige foringer tro? Siter www.bilforumet.no/faq Reinoud sier: tits are good Reinoud sier: white RS6 too Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roye Skrevet Mars 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 (endret) Sjekk ut wikipedia så får du en grei oversikt. http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega Kjøper du en Omega B som har gått litt er det en nok del slitasje i styresnekke, hjelpesnekke, ledd på parallellstag, ledd på hvert styrestag og opphengskuler + evt fôringer. Så hvis du vil ha en "helt" tight og fin styring må du regne med å koste på den noen kroner. Når det gjelder fôringer finnes det meste i polyurethan, men jeg ville ha gått for å bytte ut alle ledd, etc, først. Endret Mars 22, 2010 av Roye Siter - Opel Omega B 2,5l V6 Stv 1996 - Toyota CelicaSupra MA61 1986 - Toyota Celica GT RA40 1978 - Toyota Cressida RX60 1982 - Toyota Carina TA60 1982 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan H Skrevet Mars 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2010 Omega B er kjent for at bakdørene ruster nederst og i nedre bakkant, se spesielt etter det. Styresnekka er go som gull på disse bilene, har nettopp bytta min, da den lak servo olje. Men nå har bilen min gått 400 000km. Deler til opel er generelt billige og lett og få tak i, spesielt til omega b, vet at noe deler er vanskelige å få tak i til omega A. Som sagt ovenfor, burde du gå for 2,5 v6(170hk) bensiner eller 3.0 v6(211hk-har denne jeg) bensiner, evnt 2,5 TD. 2 liter 16v bensineren er så DAU som det går an i en tung omega(1540-1710kg TOMVEKT varierer fra modell), bilen er alt for tung for en skarvelig 2 liters 136 hester. (NORSK AVGIFTS motor) kaller jeg den :) Skal du ha nyere bil, så gå for 2,6 v6(180hk) eller 3,2 v6 :)(218hk) Siter Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.