Gå til innhold

Små problemer med Bremser R32


Tsbusa

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en R32 GTS.

 

Bremsene har blitt litt rare.. Var på "langtur" for noen uker siden, ca 25 mil kjøring.. Underkjøring "mistet" jeg bremsene, pedalen går nesten i bånn, og nesten null bremsekraft.. Stoppet og sjekket bremsevæskebeholderen, og den var OK og full. Fortsatte å kjøre.. Etterhvert ble bremsene som før igjen.. Har sett litt etter vakumlekkasje osv men kunne ikke finne noe. (Uansett skulle vel bremsene bare blitt knall harde ved vakum lekkasje).

 

Men er det noen som har vært borti noe lignende før?

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har luftet igjennom bremsene. Fikk trykk osv, men var MYE luft i systemet. Ble bra, men etter litt kjøring ble bremsene rare igjen, kjørte enda litt til, nå er de OK igjen. Tror jeg hovedsylinderen tar inn luft ved der koppen er satt nedi, skal senere prøve å ta den ut og skifte tettningsringene der.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det ikke kommer væske ut på samme sted i såfall. Jeg opplevde det på en nyinnkjøpt og nymontert hovedsylinder fra kjøkkentema. Der sank væskenivået så mye at det ble en-krets over natta eller under en kort prøvetur med toppet væskenivå.

 

Ellers hentet jeg en veteranbil i Trondhjem, hvor bremsene hang på med ørlite pipelyd etter mange år på en låve. Var ikke kommet opp på Dovre engang før det luktet ille varmt. Da jeg steg ut av bilen kokte fettet i navkoppen! Viste seg å være "bare" treg caliper. Ikke det man ønsker seg mest når man er mange mil hjemmefra.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår