Gå til innhold

Slik skal vel ikke vannpumpa se ut etter 1.5år og 15k km?

Ranger emnet


Nytern

Anbefalte innlegg

Verksted byttet vannpumpe på bmw'en min for 1.5år og 10-15k km siden.. Her er resultatet:

 

lmx7jn5lo93shbr0k25m.jpg

 

Ikke rart kjølesystemet har vært lekk og at all væske som kommer ut er full av aluspon.

 

Burde jeg kreve kompensasjon fra dette verkstedet? Liker ikke å være vanskelig, men dette er ikke helt bra [-X

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var mildt sagt litt skremmende! Bytta radiator da jeg trodde den var kilden til lekkasjen, det var det ikke.. Takket være en meget kyndig mekaniker ble vannpumpa utpekt som synderen, kunne jo fort ha gått mye værre.. Lurer litt på hva jeg bør kreve igrunn..

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du er medlem i NAF jeg, men hvis du er det kan du få gratis juridisk hjelp der ihvertfall. Da kan du jo få tips og vink fra noen som har ordentlig peiling :thumb

 

Men slike ting skal jo ikke skje, en vannpumpe burde jo tåle...VANN liksom...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg faktisk aldri sett før, har liten tro på at det er noe monteringsfeil fra verkstedet sin side,da dette passer bare på en måte

kan ha vært en feil på pumpe eller noe kansje,

men dra til verkstedet der du byttet pumpa og prat med de,det bruker og ordne seg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ikke fått mail om svar i dette emnet jeg.. Tusentakk for råd, kommer til å avlegge verkstedet et besøk i morgen og høre hva dem mener.. Er imidlertid redd for at dette har påført motoren min skade, nå har jeg ingen synlige lekkasjer men det blir enda borte vann. Kan selvfølgelig være at jeg må etterfylle litt etter vannpumpebyttet. Håper det er tilfellet.

 

Betalte dem 3800kr for dette for 1.5år siden, kommer ihvertfall til å kreve tilbake dette belølpet. Jeg burde kanskje kreve mer mtp at jeg har byttet radiator, slanger osv. Ikke minst pga at jeg har hatt mye bry med dette typ etterfylle væske, lufte, etterfylle væske, lufte. Er også redd for alt sponet som sirkulerer, klarer jo ikke å bli kvitt absolutt alt.. Er rettogslett litt rådvill mtp hva jeg skal kreve.. Råd hadde vært finfint!

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forøvrig å nevne at denne vannpumpa var litt lenger enn den nye. Står ikke delenr på pumpa, men regner med at den ikke er beregnet for min motor. Skulle lagt ut bilde av det, men den runde plata "over" skovlene, altså den som er lengst inn i motoren har skrapemerker.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realpessimisten i meg ser bare for meg alt verkstedet kan finne på å komme opp med. "Du skulle ha kommet hit med én gang". "Du har skrudd på den selv etterpå, ergo tar vi intet ansvar." "Fabrikasjonsfeil, men garantien har gått ut." osv bla bla.

 

Er de reale kan jeg se for meg at du får dekket selve delen. Ikke noe mer. :)

Forøvrig kan du regne med å bli beskyldt for å fare med juks og fanteri! :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår