Gå til innhold

Nytt Golf 3-prosjekt

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg rundt nyttårstider en ny Golf 3 da den forrige var rustet opp beyond repair.

 

Er en 1994 1,8CL, 3-dørs.

Finnes ikke rust på bilen, er helt strøken, men dessverre er det massivt klarlakkslipp på bilen og bulket panser så jeg orker ikke bruke masse penger på dyr opplakkering. Bilen kostet ikke SÅ mye.

Gikk gjennom EU-kontroll i februar UTEN anmerkninger.

Er et budsjettprosjekt hvor det er om å gjøre å ha det mest mulig moro for hver krone puttet inn.

 

Planer er som følgende:

-lakkeres matt primergrå av meg selv

-dellakkerte fangere (mulig cleanet blinkers)

-originale skjørt

-valsede skjermer

-8+9x15" BBS RM (et13 og et1)med 185/45 og 195/45 - kanskje oransje senter

-justerbart senkesett

-joeymoddede hovedlykter

-sørt/røde baklykter

-svarte blinkers (om disse ikke blir cleanet bort)

-bakvisker cleanet bort

-emblemfri grill

-interiør fra VR6 trukket opp i delskinn/microfiber

-litt stereo fra Hertz

 

Bilen ser ut som hvilken som helst G3 nå, bilder kommer etterhvert som prosjektet skrider frem.

 

Trenger tips til hvordan jeg får løs vippehendelen + hylsene til nakkestøttene fra VR-setene, må ha det løs for å få av det gamle trekket og få nytt på.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kommer bilder når prosjektet begynner for alvor. Nå er det ingenting å se på - høy som et hus, nedgrodd av roadgrime, på 13" steelies og med massivt klarlakkslipp og assortert utvalg av battlescars.

 

Skjer ikke så mye før snøen tiner og det er tid for sommerhjul. Må ta det i riktig rekkefølge, altså få valset skjermene sånn at sommerhjulene går på med minimal rubbing, og så bodywork og lakk.

Etter det er det jo bare kosejobb med å skru på deler, lykter og sånt har jeg allerede liggende fra forrige prosjekt.

Ja, og så en liten jobb med å trekke om interiøret da...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår