Gå til innhold

Billigst mulig senking?

Ranger emnet


Concker

Anbefalte innlegg

Hei, har veldig lyst til og senke min omega b sedan til våren og lurer på hvor og hvilken prisklasse de billigste lovlig senke settene er og skaffe?

 

Vil helst ha noe som ser veldig bra ut, men fremdeles er praktisk så slipper og kjøre istykker hele greia på de elendige veiene herover. 40/40 kanskje?

 

Er fattig student så vil ha det billigst mulig, men fremdeles lovlig. senke settene må vel også skrives inn i vognkort? er dette mye jobb? evt pris på dette?

 

Takker for alle seriøse svar.

 

Edit: er forresten en 2 liter, 16v. 94mod. og vil helst hatt et komplett pris anslag hvor mye det kommer på totalt med godkjenning osv

Endret av Concker

Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98"

------------------------------

Opel Omega B 2.0 16V 95"

------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på Opel, men du kan jo ta en titt på senk.no eller noe.

 

Sørg for at fjærene har TÜV godkjenning. Etter at fjærene er montert, må du sjekke (eventuelt justere) hjulvinkler med en firehjulskontroll. Disse kontrollene kan variere vanvittig i pris, så det kan være lurt å shoppe litt rundt. Med justering kan det vel være 1000-2000 det er snakk om.

 

Deretter bestiller du time hos vegvesenet, jeg mener å huske det koster en femhundrelapp for godkjenningen og å få det i vognkortet.

 

Noen fjærer krever at man må ha spesielle typer dempere også, for at TÜV-godkjenningen skal gjelde. Dette er vel ganske sjelden, men verdt å ha i bakhodet. De fleste settene er godkjent med "hva som helst" av dempere.

Trondelond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BS bildeler og Parts & retards skaffer FK automotive fjærer som har knall kvalitet til mellom 1000 og 1500kr.

Akkurat montert det på min stv da ene Apex fjæra bak knakk.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BS bildeler og Parts & retards skaffer FK automotive fjærer som har knall kvalitet til mellom 1000 og 1500kr.

Akkurat montert det på min stv da ene Apex fjæra bak knakk.

 

Apex fjæra knakk bak på min også......hmmmmmm....

På ALKOHOL (E85)

 

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår