Gå til innhold

MFH's 300ZX Twin Turbo Us-spec

Ranger emnet


mfh-z32

Anbefalte innlegg

Foreløpig Handleliste:

 

-Komplett skinn intr.

-Masse chrome i motorrom

-krafigere radiator

-nye RØDE slanger til kjøling

-z-logo badge over radiator

-chrome kjøledeksel

-større og bedre smic

-Ny originalvinge i glassfiber

-Dempere til panser i Chrome

-Nye gulvmatter med brodering

-99Spec baklykter

 

Bilen er ankommet verkstedet mitt.

Og arbeidet begynner.

Bilder kommer vel fortløpende.

nyzx2.jpg

 

nyzx.jpg

 

Update: radiator og ny bremsepumpe montert. høyre skjerm er kommet av.

 

Making progress.

Ny koyo racing radiator på plass med røde slanger.

Sjekk den smic'en. ca 4 ganger større enn vanlig. :twisted: :twisted: :twisted:

 

zxutenskjerm.jpg

 

smic.jpg

 

Da er ic'ene kommet på. måtte improviseres litt med luftinntak osv. men da er de altså montert. og det ble ikke så aller verst.

 

Før:

fr.jpg

 

etter:

etter.jpg

 

Ikke akkurat stygge heller:

closeup.jpg

 

Dette begynner ta form.

 

Måtte bygge om litt for å få plass til blinklysene. men nå er de der.

ic.jpg

 

Litt chrome er nå på plass :twisted:

badge1.jpg

badge2.jpg

badge4.jpg

badge3.jpg

 

Og der for vingen av.

Fjerning av orginalvinge på ZX er ikke akkurat lettvindt. Den sitter etter flere klips og MYE lim!

Da er det bare å sende bilen til lakkering så snart lønna kommer inn.

nowing.jpg

 

For å rette opp igjen det triste intrykket uten vinge, måtte jeg legge til et bilde til med den nye vingen (av plast).

Blir straks MYE bedre med denne vingen, slipper alle sprekkene i lakken. Fatter ikke hva det er med japsebiler og gummivinge. Er jo helt forferdelig å lage noe slikt.

Fikk foresten vite at det står Racing clutch på den også :twisted: , måtte ringe gamle eieren og spørre. Så jeg visste om jeg måtte oppgradere der i tilegg.Penger spart. og det begynner å bli nødvendig. hehe

 

nyvinge.jpg

 

 

Har nå motatt interiøret, og 99spec baklykter gikk gjennom tollen lørdag formiddag.

Bestilte også nye gulvmatter med brodering i går, og fikk tak i nye chrome dempere til panseret. Så da antar jeg at det står panserombygging på dagsordenen i dag, samt montering av nye lykter.

 

:twisted: :twisted:

Da begynner utskiftingen av dette. Bilder kommer fortløpende :D

 

nyelykter.jpg

MFH

 

--- 91 300ZX Twin Tubo US-Spec ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny front og nose panel innkjøpt. Vel ny for meg, men jeg regner med flere her på forumet har sett det før på en sort 300zx.

front-1.jpg

 

Nye baklykter med tilhørende midtpanel:

tail.jpg

 

Fjærbeinsstag på tur i posten. Dette skulle vise seg å bli en prøvelse å få tilsendt.

Men nå er saken biff.

 

REGFUN3X90963.jpg

 

 

Utstillingsskilt til å sette i skiltholderen:

 

04012010436.jpg

 

 

Også er jeg i gang med å lege sub kasser til 300'en. Vet ikke helt med forsterker dekselet ennå, tiden vil vise..

Slik skal det hvertfall bli:

 

2-2.jpg

 

ry3D480.jpg

 

Og eventuelt dette

 

3-3.jpg

 

Som blir slik:

 

4-1.jpg

 

2stk Polk audio db series 10" står klar for montering :D

MFH

 

--- 91 300ZX Twin Tubo US-Spec ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen på plass, og jeg har såvidt begynt. Skal love dere det var en prøvelse å flytte bilen 5km på is og snø med utslitte sommerdekk.

 

Men nå er det gjort og jeg regner med å få gjort mye i helgen.

 

fjærbeinsstag montert :

 

motorrom-1.jpg

 

 

 

 

 

Måtte prøvemontere nytt "nose panel". dette ble dødsbra. blir spennende å se hvordan det blir med den nye fangeren:

nosepanel.jpg

MFH

 

--- 91 300ZX Twin Tubo US-Spec ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye stoler renset og vokset. Noe mer rens må vel til, dette er skinn med struktur, og da setter skitten seg i mønsteret, men foreløpig er resultatet ok.

 

renset.jpg

 

 

Måtte prøvemontere de også. desverre var "belte låsen" ødelagt på sjåførstolen, så den må ut igjen for å bytte om fra de som satt der tidligere. Viktig at slikt fungerer knirkefritt. Men utseendemessig er jeg MEGET godt fornøyd med dette.

Sjelden å komme over såpass strøkne orginalstoler til denne bilen.

 

stolmontert.jpg

 

Er snart i mål nå, bare å få gjort den siste finishen på anlegget, feste forsterkerosv, valse hjulbuer og bygge om understellet på passasjerstolen fra manuell til elektrisk.. Så nå må våren bare komme når den vil for meg. helst snart! 8-)

 

 

Håper dette er en godkjent prosjekttråd.

MFH

 

--- 91 300ZX Twin Tubo US-Spec ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår