Gå til innhold

Golf 3 bremsesystem

Ranger emnet


sveibuen

Anbefalte innlegg

den filmen å håndboka, det er ikke helt likt.

Push rod som den heter i guiden du linket til, den er ikke helt lik. For jeg har en 98 modell.

Å der den push roden er, er det jo 2 fjærer. Er ikke helt sikker for jeg skal sette dem, for guiden å filmen du ga meg så er det ikke heelt likt, for den ene fjæra går jo gjennom "push rod" å det kan den ikke på min bil.

 

Problemet mitt er at når jeg drar opp håndbemsen, så bremser den ikke, "stage" inni bremsetrommel flytter seg ikke( den som presser ut klossene)

 

Har helt nye håndbrems wire, helt nye klosser/bremsesko å helt nytt monteringssett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den guiden der hjalp veeeldig bra;)

 

 

Tusen takk for hjelpa ;)

 

 

Nå over til et annet problem ang bremser:p

 

Hadde bilen min på eu-kontroll og fikk den ene feilen at fotbremse pedallen går for langt inn før jeg kan "låse" hjula. Går hvertfall inn 2 / 3 deler å kanskje mer.

Jeg har luftet alle hjula, fullt på bremsevæske, skiftet bremser der det måtte til, fikk nytt monteringssett også da.

 

Så alt er skiftet.

 

Men pedallen går fortsatt for langt inn før jeg kan "låse" hjula.

Og av og til, så kommer fotbremsen seg, at jeg trykker maks 1/3 så "låser" hjula seg, eller at eg får full bremsekraft.

Hva kan dette være?

 

 

Håndbremsen(brekke) er heller ikke bra, virker rett å slett ikke, nye bremsewire er det også. å jeg har også strammet dem.

Hva kan dette være?

 

 

Problem nr 3:P

 

ABS lyset lyser:S

Men ikke hele tiden, når det er ganske kaldt ute(minus grader) så virker absen(lyset forsvinner å jeg merker det når jeg prøver å låse hjula). Men me en gang det begynner å bli milvær så virker ikke absen lengre. (lyset lyser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke håndbrekket virker, må det være noe som er feil satt sammen.

 

Fast og kontant bremsepedal er oftest litt vanskelig å få til med tromler bak. De har litt bevegelse som gjør at man må trykke ned litt før man får fult trykk.

Drei bakhjula så du kan se strammekilen gjennom ett av hullene i tromlen. Få noen til å stå på bremsen og forsøk å få strammekilen litt ned med en syl. Det kan hjelpe.

 

ABS bremsene trenger nok en ny føler på ett av hjulene. Må lese ut feilkoder for å finne ut hvilken.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg ny sylinger/stemepel til venstrebak hjul, siden den lekte littegranne. Fotbremsen kom seg litt;)

 

Håndbremsen skal jeg sjekke i morgen, for kaldt ute nå:P

 

Noen i Haugesund/Sveio område som har noe som kan sjekke feil på ABSen?

Er så jævla dyrt å gjør det på verksted:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår