Gå til innhold

Golf 3 starter ikke(startmotor går ikke)

Ranger emnet


Hallvardu

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har problemer med å få starta Golfen min, det er en 94mod GTI 8V. Dvs at startmotoren ikke vil dra irund, hører den slår inn å alt det der. Men den prøver ikke å dra irundt motoren engang,hørest ialefall slik ut. Jeg har vært ute med startmotoren å testa den på et batteri og da snurra den som bare det. Sjekka også børstene inne i den, de såg greie ut. Har prøvd å monterer ekstra + å - men til ingen nytt. forige eier sa at han trodde at det var noe kødd med startsperra så når den ikke starta var det bare å åpne å smelle igjen døra på nytt(?), noe som funka en liten stund. Nå er den umulig å få starta. Noen som har noe erfaringer irund dette?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startmotoren går, men drar ikke motor rundt?

 

Da kan du lete frem en hammer og gi starteren et slag på høyre side sett forfra, så prøver du å starte.

Sjekk at du ikke slår på kontaktene/polene på starteren..

 

den går når jeg kjører strøm rett på den fra ett batteri, da sto den ikke på motoren da. Skruvde den løs, men når jeg vrir om nøkkelen sier det bare "klikk" fra den. jeg er ikke serlig go til å forklare egentli:hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den går når jeg kjører strøm rett på den fra ett batteri, da sto den ikke på motoren da. Skruvde den løs, men når jeg vrir om nøkkelen sier det bare "klikk" fra den. jeg er ikke serlig go til å forklare egentli:hammer

 

Skjønner, da er det ikke usannsynlig at kontakten på tenningslåsen er defekt..

Prøvd å trille den igang?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke prøvd det nei, men den får nå sikkert signalstrøm?! siden innslaget "klikker" når jeg vrir om?

 

Innslaget klikker?

Vanligvis et tegn på lite strøm..

 

Sjekk status på batteri, sett det på lading.

Hvis det ikke fungerer, prøv hammeren

Hvis det ikke fungerer, dytt den igang

Hvis det ikke fungerer, bytt kontakten til tenningslåsen.

 

Hvis det hadde vært startsperren så ville motoren startet for å så stoppe..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innslaget klikker?

Vanligvis et tegn på lite strøm..

 

Sjekk status på batteri, sett det på lading.

Hvis det ikke fungerer, prøv hammeren

Hvis det ikke fungerer, dytt den igang

Hvis det ikke fungerer, bytt kontakten til tenningslåsen.

 

Hvis det hadde vært startsperren så ville motoren startet for å så stoppe..

 

jeg skal prøve dette i mårgen, hvis ikke det blir da så skal jeg prøve å dra en kabel fra pluss fra batteriet til signalstrøm polen på starteren, da skal det i teorien bli det samme som jeg gjorde med starteren ute, blir det da så lager jeg bare en bryter:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

go kveld.

 

nå har jeg montert startmotoren igjen, å når jeg vrei om nøkkelen sa det bare klikk frami startmotoren, samme såm før. Men når jeg tok av den kabelskoen på signalstrøm polen på starteren å dro en ledning fra den å rett på + på batteriet så fyra den som bare det:) hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kontakt et sted på veien, eller tenningslås-bakstykke. Sistnevnte må gjerne byttes en gan i disse bilenes levetid.

 

Sjekk om lyset inne bilen blir svakere når du prøver å starte. I så fall kan det være spenningsfall, evt. dårlig kontakt på batteriet, eller dårlig batteri.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig kontakt et sted på veien, eller tenningslås-bakstykke. Sistnevnte må gjerne byttes en gan i disse bilenes levetid.

 

Sjekk om lyset inne bilen blir svakere når du prøver å starte. I så fall kan det være spenningsfall, evt. dårlig kontakt på batteriet, eller dårlig batteri.

 

den får strøm,siden den starta når jeg ikke bruker nøkelen men "jukser" det til..jeg tenkte det kansje var tenningslåsen ja..men det kan da ikke være noe problem å bare montere en bryter bare?!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår