Gå til innhold

Kjølevæske propp

Ranger emnet


erikje

Anbefalte innlegg

halla

 

har en volvo 240 88 mod, der jeg har litt problemer med kjølesystemet. en av disse "fryseproppene" som er lokalisert litt under eksosmanifolden har poppet ut, medfølgende all kjølevæske.

Noen som har vært borti dette før. det skjedde her i stavanger hvor det har vært mildt i over en uke nå. rart det plutselig skulle skje nå.

 

Jeg lurer på om det går ann å banke inn den gamle proppen eller om jeg må ha en ny en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny koster under 50kr på volvo, så vil ikke påstå det er noe å tenke på.

Hvorfor det har skjedd er derimot ganske spennende.. Kan hende den har sitti løst og til slutt bare løsna, men jeg trur du burde få tak i en ny propp, ha på kun vann og putt i 2stk oppvask-tabeletter (ta de ut av plastikken da) kjør med dette i 1 dag eller 2 og tapp av alt vannet.

Fyll så på ny, med kjølevæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny koster under 50kr på volvo, så vil ikke påstå det er noe å tenke på.

Hvorfor det har skjedd er derimot ganske spennende.. Kan hende den har sitti løst og til slutt bare løsna, men jeg trur du burde få tak i en ny propp, ha på kun vann og putt i 2stk oppvask-tabeletter (ta de ut av plastikken da) kjør med dette i 1 dag eller 2 og tapp av alt vannet.

Fyll så på ny, med kjølevæske.

 

Litt OT, men hvorfor skal han kjøre med oppvask-tabeletter?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Einar burde hatt en rens mellom øra for å tette noen hull? :)

 

Hvis du kjører med en oppvasktabelett i systemet og tømmer det, så skjønner du fort hvorfor jeg anbefaler det ;)

Det vil komme ut relativt store klumper av dritt og møkk som sitter fast inne i kjøle-gangene.

Kan være derfor den ene frostpluggen har flydd ut... At det har blitt nærmest en stopp inne i motoren, og vannet har da tatt den letteste veien ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår