Gå til innhold

Hvorfor er bensinbil bedre en diselbil?

Ranger emnet


Evelen

Anbefalte innlegg

tja, kanskje DE bila der ikke funker på bane, men hva med denne?

eller denne:

 

lykke til benji med din 200sx

 

Trådstarter: da konluderer vi med at hvis du skal ha diesel må du enten kjøpe et kjøretøy på 5-7tonn en prototype bil, eller en bil fra le mans. Alle til latterlige høye summer;)

___________________

- 200sx s13

-(x) Nissan 300zx

-(x) Husqvarna 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eg driter vel langt faen i ka du synst om lyden, eg synst den var rå.

 

jeg driter vel enda lenger nord i hva DU syns om den jævla lyden! jeg sier bare at det der er en helt standard lyd for de fleste med åpen wg!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: da konluderer vi med at hvis du skal ha diesel må du enten kjøpe et kjøretøy på 5-7tonn en prototype bil, eller en bil fra le mans. Alle til latterlige høye summer;)

 

 

Eller så kan vi konkludere med at hvis man skal ha bensinbil, så er det kun for å kjøre fort på bane, ikke til å kjøre langs veien med. Som sagt, så trur jeg nok ikke det blir noen konklusjon i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: da konluderer vi med at hvis du skal ha diesel må du enten kjøpe et kjøretøy på 5-7tonn en prototype bil, eller en bil fra le mans. Alle til latterlige høye summer;)

 

hadde ikke tenkt til å diskutere mer på bilforumet, men det er nok ikke enkelt, se her du junior

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel er vel egentli bedre... Har hatt mange bensinbiler, og har fortsatt en bil med bensin V8:Devil: Men i de andre bilene jeg har er det diesel som er tingen! Går ikke an å argumentere med at bensin er best fordi en eller annen jævli bensinbil kan svinkjøre i alpene å gire ned osv.. Jeg syntes rett å slett det er trist å kjøre en vanlig besinbil! Ingenting er som å kjøre en diger amerikansk pickup me SVÆR dieselmotor, 2-3tonn på hengern, og når en eller annen bensinfantom kommer opp på siden å får seg plutselig en jævlig overaskelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: da konluderer vi med at hvis du skal ha diesel må du enten kjøpe et kjøretøy på 5-7tonn en prototype bil, eller en bil fra le mans. Alle til latterlige høye summer;)

 

Har tenkt og tenk flere ganger på denne konklusjonen din. Men uansett hvordan jeg vrenger og vrir på det så får jeg den ikke til å stemme.

 

Bilen min veier 1300 kg.

Den er serieprodusert.

Den er LANGT fra noe le mans bil.

 

Men alikevell er det ytterst få som kjører fra meg? (legg merke til at jeg skriver få og ikke ingen)

 

Så du må utdype den konklusjonen din litt mere.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man snakker om miljø, her er min på 85hk Chip'en. har også en 110hk chip

 

 

 

 

 

og til dere som siere.. oh jada.. man kan burne med diesel.. ikkeglem at dette er 4tonn med stål som DU ikke klarer å holde følge med!

 

2videon i linken garanterer at dieselbil er best på mange mulige måter. dette var noe av det meste røyken jeg har sett på et par sekunder, kunne vunnet gatebil breisladden med den excursionen:) hehe

[Mercedes sprinter 316cdi]

[Opel ascona c3 cab]

[bmw e36 316]

+++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligne 7-8L Dieselmotor med "standard" 4syl bensinmotor:hammer

 

Hva går best av en 7,3 V8 bensin med overlading og en 7,3 V8 Diesel med overlading ?

Vedder en trepakning nylonsokker på at bensinbilen vinner..

Og da er vi vel tilbake til utgangspunktet, best til hva?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligne 7-8L Dieselmotor med "standard" 4syl bensinmotor:hammer

 

Hva går best av en 7,3 V8 bensin med overlading og en 7,3 V8 Diesel med overlading ?

Vedder en trepakning nylonsokker på at bensinbilen vinner..

Og da er vi vel tilbake til utgangspunktet, best til hva?

 

lett å si, men hvem av dem hadde dratt tilhenger best å blitt brukt som trekkbil?

[Mercedes sprinter 316cdi]

[Opel ascona c3 cab]

[bmw e36 316]

+++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligne 7-8L Dieselmotor med "standard" 4syl bensinmotor:hammer

 

Hva går best av en 7,3 V8 bensin med overlading og en 7,3 V8 Diesel med overlading ?

Vedder en trepakning nylonsokker på at bensinbilen vinner..

Og da er vi vel tilbake til utgangspunktet, best til hva?

 

Word.

Diesel gir ikke kjøreglede for meg iallfall, har hatt en 300D men fordi det var økonomisk. Ikke noen rask bil heller til tross for 3 liters motor, ble frakjørt i noen svinger av en 1.3 liters Daihatsu som ikke prøvde.. Og til dem som maser om lyd,

. Lurer forresten på hvorfor man ikke får noen sånne her biler i diesel.. Audi har jo det R8 TDi konseptet, men jeg tror neppe det er fremtiden. Mengder med moment, men hvor er rødlinja? Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Word.

Diesel gir ikke kjøreglede for meg iallfall, har hatt en 300D men fordi det var økonomisk. Ikke noen rask bil heller til tross for 3 liters motor, ble frakjørt i noen svinger av en 1.3 liters Daihatsu som ikke prøvde..

 

så derfor tar vi steget inn i golf 1,6 og diehatsu 1,3-verdenen, så intelligente må vi være folkens!!! Så tenker vi at 300d 124 representerer alle diesler i hele verden:hammer den svette om603 i 300d er PLANETENS trøtteste r6 diesel, der jeg har 65 med bilen til muttern så har jeg 95 med 300tdt 123, INGEN av dem i nærheten av å væra raketter, men likevel så er forskjellen stor!

 

nå må du også huske på at det i dag fins mye større deletilgang og motorene har utvikla seg siden 80-tallet, nå er diesel helt på høyde med bensin, det var det ikke på 80-tallet:m'm: se på denne f eks, var det bygd noe sånt på 80-tallet? det tviler jeg på:m'm: i båtracing ble diesel forbudt fordi det med halvparten av volumet var like rask som bensin, jeg tror det er slik at diesel er best ved motstand og bensin når det går "lett", selv liker jeg bensin og diesel kjempegodt, men spørs hva man sammenlikner med

 

ja takk sier jeg i hvertfall, w123 med om606 fra w210 med to snurrer, lyden er mirakuløs ved pådrag

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei, diesel er ikke noe særlig å kjøre med gitt. Jeg hadde engang en 22 år gammel Merce, og den ble frakjørt i svingene......"

For det første så har motortype ikke veldig mye å si på kjøreegenskaper, for det andre så er motorteknologi fra tidlig åttitall ikke helt representativ.

Man må ikke poste i alle tråder, bedre å holde seg til det man kan

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke tenkt til å diskutere mer på bilforumet, men det er nok ikke enkelt, se her du junior

 

Kan du være så vennlig å fortelle meg hva som er så spesiellt med disse eksemplene at det ikke kan gjøres like bra eller (mest sannsynlig) enda bedre med overladede bensin motorer med samme slagvolum?

 

Lykkes du med å klemme 100hk/L ut av en diesel, ligger du på omtrent samme vanskelighets graden som det er å få 200-250hk/L ut av en bensinmotor

Endret av FE3T
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være så vennlig å fortelle meg hva som er så spesiellt med disse eksemplene at det ikke kan gjøres like bra eller (mest sannsynlig) enda bedre med overladede bensin motorer med samme slagvolum?

 

Lykkes du med å klemme 100hk/L ut av en diesel, ligger du på omtrent samme vanskelighets graden som det er å få 200-250hk/L ut av en bensinmotor

 

Men da kan man jo vri på det da også.

 

Lykkes du med å klemme 100 hk ut av 1 liter bensin ligger du på omtrent samme vansklighetsgrad som det er å få ut 200-250 hk av 1 liter diesel.

 

Man får lett ut 200 hk av en 2 liters diesel motor.

Man får lett ut 400 hk av en 2 liters bensin motor.

Man kjører 100 mil på samme tank med diesel motor på 200hk.

Man kjører 50 mil på samme tank med bensin motor på 200hk.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår