Gå til innhold

Hvorfor er bensinbil bedre en diselbil?

Ranger emnet


Evelen

Anbefalte innlegg

Volum og moment er noe man må ty til når man ikke har teknologi til noe annet, akkurat som på 1920-tallet. Heldigvis er ikke alle fabrikanter så bakstreverske. Det har bl.a. dukket opp noe som heter variable ventiltider, som gir både bunndrag og toppeffekt.

 

VVT koblet jeg ut på bilen min for det var bare dritten desverre, man fikk ikke det man var ute etter når man trengte det!

og igjen kan man ikke sammenligne en fattig 1.6liter med større motor. alt har sine fordeler og er til sitt bruk:hammer

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå må du seriøst slutte å drite deg ut jenta mi, en trimma duramax kjører ræva av den bobsleighen din på 402, selv med 3500kg å dra på, volum og moment er tingen for ekte mannfolk, ikke noe trist plastræl med vepsmotor, forøvrig lurer jeg på hvorfor japsegjengen tar av fronten på bilen sin for å montere enda større cooler, går bilene deres virkelig så jævlig dårlig?! Eller er det forsøk på å kamuflere et heselig karosseri?! Kan ikke se at VS-motor demonterer halve fronten på bilen sin, enda han har jo virkelig bruk for kjøligere luft inn i sylindrene med 1000+

 

Grunnen til at man tar av fronten, er fordi det er enklere å montere IC'n da, du pleier vel ikke å ta opp panseret engang, når du skal gjøre noe i motorommet? :hammer

Er ikke noe problem å få på fronten på igjen ;)

 

skjønte ikke hva du mente med 402 foresten.

 

Det er også en grunn til at de råeste bilene produsert gjennom tidende har bensinmotorer. De eneste gangene jeg gir en dieselmotor oppmerksomhet på gata er når jeg skal rekke bussen;)

___________________

- 200sx s13

-(x) Nissan 300zx

-(x) Husqvarna 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at man tar av fronten, er fordi det er enklere å montere IC'n da, du pleier vel ikke å ta opp panseret engang, når du skal gjøre noe i motorommet? :hammer

Er ikke noe problem å få på fronten på igjen ;)

 

skjønte ikke hva du mente med 402 foresten.

 

Det er også en grunn til at de råeste bilene produsert gjennom tidende har bensinmotorer. De eneste gangene jeg gir en dieselmotor oppmerksomhet på gata er når jeg skal rekke bussen;)

 

ja da får du passe deg for en heva excursion som spiser riskokere mellom jessheim og alnabru;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo gøyere med bensin bil da. du kan dra den lengre opp, mens de fleste TD biler mister trykket ved 3000rpm. men om du trimmer TD bil, så er det uten tvil gøyere enn en bensin turbo:) bedre skyv, mere røyk, grommere lyd. maskulint med en trimma dieselbil, er ikke som med en bensin turbo. folk flest tenker ikke så mye om en TD bil, men da de ser hvordan den går så tenker de vel litt lenge..

[Mercedes sprinter 316cdi]

[Opel ascona c3 cab]

[bmw e36 316]

+++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å dra en konklusjon i denne latterlige diskusjonen, INGEN i denne tråden er mann nok, vi er shemales pga bilene våre! Det som jeg legger ut under her er fasiten på ALT, dette er svaret på påstanden til trådstarter, du tar FEIL, dette er ekte varer:

 

 

så sier vi takk til alle deltakere!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nåjah.. grommere lyd kan vel diskuteres.. regner med at du aldri har hørt en V8 diesel gå på litt friere eksos, samt stor turbo med 2.6KG ladetrykk som rekylerer tilbake?;) nemlig!

 

kommer kanskje litt ann på øret som hører da men, men i mine ører

er en rb26dett uslåelig. Jeg sier ikke at en diesel ikke kan ha grom lyd men....

 

___________________

- 200sx s13

-(x) Nissan 300zx

-(x) Husqvarna 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å dra en konklusjon i denne latterlige diskusjonen, INGEN i denne tråden er mann nok, vi er shemales pga bilene våre! Det som jeg legger ut under her er fasiten på ALT, dette er svaret på påstanden til trådstarter, du tar FEIL, dette er ekte varer:

 

 

så sier vi takk til alle deltakere!

 

Dette er krefter på det beste!

[Mercedes sprinter 316cdi]

[Opel ascona c3 cab]

[bmw e36 316]

+++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å dra en konklusjon i denne latterlige diskusjonen, INGEN i denne tråden er mann nok, vi er shemales pga bilene våre! Det som jeg legger ut under her er fasiten på ALT, dette er svaret på påstanden til trådstarter, du tar FEIL, dette er ekte varer:

 

 

så sier vi takk til alle deltakere!

 

og disse mener du holder følge på veier og baner?

___________________

- 200sx s13

-(x) Nissan 300zx

-(x) Husqvarna 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må du seriøst slutte å drite deg ut jenta mi, en trimma duramax kjører ræva av den bobsleighen din på 402, selv med 3500kg å dra på, volum og moment er tingen for ekte mannfolk, ikke noe trist plastræl med vepsmotor, forøvrig lurer jeg på hvorfor japsegjengen tar av fronten på bilen sin for å montere enda større cooler, går bilene deres virkelig så jævlig dårlig?! Eller er det forsøk på å kamuflere et heselig karosseri?! Kan ikke se at VS-motor demonterer halve fronten på bilen sin, enda han har jo virkelig bruk for kjøligere luft inn i sylindrene med 1000+

 

Denne diesel/bensin diskusjonen var tydeligvis et sårt punkt for deg har jeg skjønt, din definisjon på ekte mannfolk kommer tydeligvis ann på hvor stor bil man har. Artig! Hatt en dårlig opplevelse med japser siden du absolutt har så mye imot dem? Det er forresten mulig dere ikke bryr dere så mye det er jenter eller gutter dere havner i sengs med på Notodden, men Benji er nok av det mannlige kjønn.:titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare for å dra en konklusjon i denne latterlige diskusjonen, INGEN i denne tråden er mann nok, vi er shemales pga bilene våre! Det som jeg legger ut under her er fasiten på ALT, dette er svaret på påstanden til trådstarter, du tar FEIL, dette er ekte varer:

 

 

så sier vi takk til alle deltakere!

 

Imponerende, det går altså an å burne med dieselbil. :hammer

OM du forer den med omtrent samme antall liter drivstoff som motorens slagvolum under den tiden burnouten varer.

 

Ps var det ikke noen som brukte drivstoff økonomi som argument for dieselbilenes påståtte overlegenhet??

blir det ikke da litt feil å henvise til "Redneck" filmer der fargen på eksosen gir inntrykk av at bilen går på gamle bildekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diesel/bensin diskusjonen var tydeligvis et sårt punkt for deg har jeg skjønt, din definisjon på ekte mannfolk kommer tydeligvis ann på hvor stor bil man har. Artig! Hatt en dårlig opplevelse med japser siden du absolutt har så mye imot dem? Det er forresten mulig dere ikke bryr dere så mye det er jenter eller gutter dere havner i sengs med på Notodden, men Benji er nok av det mannlige kjønn.:titties:
En ser skjelden karer med mindreverdighets kompleks i Corsa, Micra eller Cherry :m'm:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår