Gå til innhold

Audi S4 2.2t (C4) motor problem

Ranger emnet


AudiLow

Anbefalte innlegg

god kveld.

Ja, bilen har stått over ein god periode i ro nå pga den ikke starter. Den får bensin men ikke gnist. Det som sjedde er ikke no spesielt, jeg kjørte vanlig, parkerte og skulle starte igjen etter 20min omtrent, så kjinnet den bare, ikke tale om at den startet.

Om det kan ha noe me saken å gjøre så "jukset" ellr kuttet bilen ved pådrag om lag 1-2 mnd før den stoppet helt.

Mye er sjiftet så sjønner ingen ting nå men håper noen har noe som kansje kan være til hjelp.

 

det som er sjiftet (som jeg kommer på):

-Coiler

-Veivaksel føler

-Kamaksel føler

-Hjerne

-styreenhet for motor

-banke føler

 

Og så lurer jeg på en ting, om det er startsperr på denne bilen?

93mod, AAN motor.. om det kan ligge no i det eller med nøylen?

Noen her som fatter no eller har noe teori om dette ?

 

takk får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du byttet POS, altså styringen til coilene? Skal være 2 stk og de kan lage problem likt som du har. Ellers ville jeg ha sjekket spolen rundt tenningslåsen.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, eg målte meg litt fram der, men det komme ikkje strømm INN te dei styringane te coilen, å har styrt på inni å bak tennings låsen og, men te ingen hell.. så vett ikkje stort lengre..

prøver å finne ut om det er startsperre, men noen sier ja, noen sier nei, å etter montert osv, sjønner ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et orange lys med en nøkkel i displayet til høyre når du skrur på tenninga? Det er ivertfall startsperra. Prøvd å bytte ECU?

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nai, asså eg har ikke det lyse nai :/ har aldri kommt det lyse ivertfall, så er kansje ikke startsperre på den? skal sjekke det me ECU`en.. er usikker nå hehe..

Men har et spørsmål, bilen har vært automat får en stund tilbake, og er 6gir. manuell nå. Så hvorfor er det Vacum slange på Motronicen, kan det ha betydning me at den har vært automat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, overhode ikke. Mapsensor som sitter på ECU'en skal ha vakuum/trykk.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår