Gå til innhold

Tåkelys og rele plassering på Mercedes W210


padlefot

Anbefalte innlegg

Hepp! Har en Mercedes 1996 230E (w210)

 

Har hatt store problemer med ledningsnettet den siste tiden, mange av ledningene virker veldig sprø.

 

Tåkelyset mitt på høyre side eiret tilslutt av og når jeg prøvde å reparere det fikk jeg problem med at sikringen til tåkelysene går når jeg "provoserer" strømsystemet litt (f.eks starter bilen med tåkelys på, gir gass, slår kjapt av og på, etc etc..) Uansett hva jeg gjør så ender det med at sikringen går, har feilsøket litt og funnet at problemet ligger i pluss eller minus kabelen til høyre tåkelys, prøvde å følge kabelen opp etter motorrommet men klarer ikke å finne hvor den ender, noe rele'er, eller noe boks til releer i det hele tatt, så jeg får ikke målt der kablen starter, og får heller ikke prøvd å skifte ut kabelen.

Noen som noen som vet, eller har norsk/engelsk brukerhåndbok til en sånn bil? (da min er tysk har jeg hatt flere døfødte forsøk på å finne informasjon der) Har prøvd å google litt men finner lite.

 

All informasjon mottas med takk:)

VW Golf GL 1.8 1987

Mercedes Benz 230 E 1996

Nissan Almera SRI 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... helt av her men, jeg tok ut sikringen til venstre parklys front/bremselys bak, da forsvant "gåen pære" ikonet i dashbordet som har vært der siden tåkelyset begynte å skape seg, finner dette enda mer merkelig da jeg ikke har satt tilbake høyre tåkelys (det ligger demontert i bagasjerommet) i det hele tatt så den kretsen er ikke lukket.. kan dårlig kontakt i kretsen til parklys/bremselys føre til at sikringen i tåkelyskretsen går? .. virker utrolig rart..

VW Golf GL 1.8 1987

Mercedes Benz 230 E 1996

Nissan Almera SRI 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår