Gå til innhold

padlefot

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om padlefot

  • Bursdag 06/22/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Almera SRI
  • Biltype (eks Audi)
    NISSAN
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    1,6

Contact Methods

  • Bosted
    Trøndelag

padlefot's Achievements

  1. Tenkte den kunne hjelpe mange da den har hjulpet meg masse! Den er ganske stor, 66mb! Send meg en PM! [ATTACH]34531[/ATTACH]
  2. Selges til høystbydende over 2000.- Felgene er knapt brukt og dekkene er kjørt en sesong på 2006 mod Mercedes S-Klasse Innpress og boltsirkel passer til S-Klasse (Og ML?) NB! DISSE GIKK IKKE PÅ MIN 1996 MODELL w210 E-Klasse! Kan hentes i Trondheim!
  3. ingen som vet av sånt gratis på nett da? det pleier jo å funke på andre bilmerker.. har googlet litt men finner _ingenting_
  4. mulig... men det gjør ikke problemet mitt noe mindre eller større
  5. tøff bil:) men man må vel tåle litt kommentarer og blikk når man kjøper ssangyong ;)
  6. hmm... helt av her men, jeg tok ut sikringen til venstre parklys front/bremselys bak, da forsvant "gåen pære" ikonet i dashbordet som har vært der siden tåkelyset begynte å skape seg, finner dette enda mer merkelig da jeg ikke har satt tilbake høyre tåkelys (det ligger demontert i bagasjerommet) i det hele tatt så den kretsen er ikke lukket.. kan dårlig kontakt i kretsen til parklys/bremselys føre til at sikringen i tåkelyskretsen går? .. virker utrolig rart..
  7. Hepp! Har en Mercedes 1996 230E (w210) Har hatt store problemer med ledningsnettet den siste tiden, mange av ledningene virker veldig sprø. Tåkelyset mitt på høyre side eiret tilslutt av og når jeg prøvde å reparere det fikk jeg problem med at sikringen til tåkelysene går når jeg "provoserer" strømsystemet litt (f.eks starter bilen med tåkelys på, gir gass, slår kjapt av og på, etc etc..) Uansett hva jeg gjør så ender det med at sikringen går, har feilsøket litt og funnet at problemet ligger i pluss eller minus kabelen til høyre tåkelys, prøvde å følge kabelen opp etter motorrommet men klarer ikke å finne hvor den ender, noe rele'er, eller noe boks til releer i det hele tatt, så jeg får ikke målt der kablen starter, og får heller ikke prøvd å skifte ut kabelen. Noen som noen som vet, eller har norsk/engelsk brukerhåndbok til en sånn bil? (da min er tysk har jeg hatt flere døfødte forsøk på å finne informasjon der) Har prøvd å google litt men finner lite. All informasjon mottas med takk:)
  8. Nettopp fått førerkortet! Takker for mange gode tips :-) Hvis man ser over de forskjellige innleggene her, tar det til seg, og tar det med ro så bør oppkjøringa gå glatt. Jeg var litt uheldig og glemte å skru av langlys før møtende bil to ganger, jeg unnskyldte meg med at jeg var litt nervøs og det godtok sensor (Fikk faktisk pluss for at jeg brukte langlys fordi om det var gatelys der) Dette var mitt andre forsøk så jeg var ekstra anspent. Ellers tok jeg det veldig med ro før kryss og rundkjøringer, kikket opp sidegater og sjekket speil nesten demonstrativt, hadde riktig feltvalg og grei flyt i trafikken, kjørte kanskje litt for sakte men heller det enn å være for agressiv.
  9. Har sittet å søkt litt på forumet men det høres ut som "dunking" og "tikking" er de lydene golfen er mest hjemsøkt med;) her er imidlertidig ett nytt tilskudd: Når golfen min har blitt varm, og står på tomgang, høres en uhyggelig knirke lyd fra motorrommet, er fortsatt veldig usikker på hva dette kan være men det kan beskrives best som måten sirisser (altså sånne koselige insekter som lager lyder utenfor hotellrommet ditt om natta i syden) "knirker/synger", borsett fra at denne lyden vesentlig mer skjærende. Den kommer og går med faste og forholdsvis raske interval (Da kun når den går på 800-900rpm) Høres ut som det kan være enten noen lager som er gåen, men helst høres det ut som en reim som "gnager". Har flere ganger stått lenge over motoren å hørt men det er vanskelig å pinpoint'e lyden.. Hvis det fortsetter er det vel ikke annet å gjøre enn å skru seg frem, men tenkte uansett jeg skulle sjekke om noen hadde hørt noe lignende før?
  10. må bare slenge meg på resten av folket, blir dårlig når jeg ser gjengen i Fift Gear kopiere Top Gear, bare navnet tilsier at de burde gå hjem å skjemmes.. latterlig x10.
  11. Noen som vet om det er mye stress å skfite clutch på en 1991 modell honda civic 1.6? hvordan holder jeg opp motoren mens jeg skifter, eller må jeg evt ut med hele motoren? må alle motorfestene skrues opp? sliter litt :P tips om å få av akslingenen uten å skru av drivknuter forresten? All hjelp mottas med takk (-:
  12. Det fant jeg desverre aldri ut, da jeg skiftet choken før jeg hadde lest over den delen om varmt choke-hus. Noe jeg la merke til dog, var at den gamle choken manglet to luft-slanger som peker mot føreren når choken er montert, disse var derimot tilstede på den choken jeg fant på høggern, jeg tror disse har blitt nevnt tidligere i denne tråden (den ene av dem bare noen få cm lang, og åpen).
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår