Gå til innhold

Ny hovedenhet og spørsmål ang. stereo oppgradering

Ranger emnet

MasterNik

Anbefalte innlegg

God dag :)

Var og handlet meg en utrolig billig hovedenhet på Jula i dag.

Dette:

http://www.jula.no/bilstereo-med-mp3-og-bluetooth-cad-381-129840

Redusert fra 995 kr :D

Hadde dette anlegge inne også:

http://www.jula.no/bilstereo-kd-r201e-129843

Tenkte siden de hadde samme førpris at de var ganske like, har da ikke så mye peiling :wonder:

Ser da i etterkant at det er mer effekt i JVC anlegge. Prisforskjellen er jo minmal og ikke noe jeg tenkte over. Grunnen til at jeg gikk for denver sin var at den hadde bluetooth og handsfree :) Er denne mye dårligere en JVC spilleren?

Hvordan fungerer disse på org høytalerne i en 96 modell Audi A4?

Vil tor begge er bedre en hovedenheten som står i nå. Den tar kun vanlige CD'er og har ingen AUX ingang...

Sett litt på rimlige høytalere å:

http://www.jula.no/bilhoyttalere-t1-690-240-w-2-pakning-129817

Passer sikkert ikke der de org. er men kansje jeg skulle laga til noe i hattehylla?

Noe erfaringer med dette enkle bassrøret her?:

http://www.jula.no/12-bassror-ultimate-t2-1200t-600-w-600-w-129820

Takker på forhånd for svar :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tor begge er bedre en hovedenheten som står i nå. Den tar kun vanlige CD'er og har ingen AUX ingang...
At de to kan ha mer utstyr kan sikkert stemme, men at de har bedre lyd enn hva-du-nå-har-fra-før er slett ikke sikkert. Forøvrig tar JVC'en også kun vanlige CD'er.

Den har nok bedre lyd enn Denver'n, mens Denver'n har langt mer utstyr. Smak og behag og prioriteringer.

Ha nå respekt for bilen din og fyll den ikke opp med udugelig skrot. Å skjære hull i hattehylla for å sette inn et par 6x9 til pris av kroner 100,- blir lite stilfullt i en A4. Et par overganger til originalåpningene og du kan sette inn et par gode 6,5".

638__34114.jpg

I fordørene kan du sette inn et 5,25" komponentsett av samme kvalitet som bak, og igjen trenger du et par overganger for å få dem til å passe:

2041_phonocar_3_823.jpg

Da er du ihvertfall igang med noe fornuftig, så kan du vurdere eksterne forsterkere etterhvert for enda bedre lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de to kan ha mer utstyr kan sikkert stemme, men at de har bedre lyd enn hva-du-nå-har-fra-før er slett ikke sikkert. Forøvrig tar JVC'en også kun vanlige CD'er.

Den har nok bedre lyd enn Denver'n, mens Denver'n har langt mer utstyr. Smak og behag og prioriteringer.

Ha nå respekt for bilen din og fyll den ikke opp med udugelig skrot. Å skjære hull i hattehylla for å sette inn et par 6x9 til pris av kroner 100,- blir lite stilfullt i en A4. Et par overganger til originalåpningene og du kan sette inn et par gode 6,5".

638__34114.jpg

I fordørene kan du sette inn et 5,25" komponentsett av samme kvalitet som bak, og igjen trenger du et par overganger for å få dem til å passe:

2041_phonocar_3_823.jpg

Da er du ihvertfall igang med noe fornuftig, så kan du vurdere eksterne forsterkere etterhvert for enda bedre lydkvalitet.

Hehe, ja! Stemmer nok det! Fant ut sjøl at jallahøytalere blir fordumt :P Velger heller og vente til ut på høsten å da heller oppgradere stereoe da. Får ikke lappen før i sommer :)

Har som sagt anskaffet meg impulsivt denne denveren. Får vurdere om jeg skal bytte den inn i den JVC spilleren eller om den skal få gjør sin jobb. Regner med den spiller fint i lag med orginale høytalere?

Ønsker en spiller som kan spille god musikk og på høyt nivå en gang i blandt :) Trenger ikke no voldsomt med det første i allefall ;) Er kjekt å ha AUX å MP3 som den som står i ikke har så derfor tenkte jeg at jeg måtte slåtil med en slik fin pris :D

Takk for svar foresten :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider