KakeFrans Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Hei. Er ny på forumet så vet ikke om jeg la detta på riktig plass. Men saken er det at vi har en ganske så grom motor stående, og jeg skal snart kjøpe bil :) Tenkte å finne noe denne passa i da, og det som er, er at motoren har automatkasse på, og spørsmålet er da om det er vanskelig om du kjøper en bil med manuelgir (så du slipper å gjøre om så mye inni bilen) og hva skal til for å få den liggende motoren til å fungere med manuelgiring? Vil ikke ha en step-guide med 100 linjer. Bare et lite pek på om det er vits å ta på seg en sånn jobb i det hele tatt. Har god tilgang til hjelp hvis det først skal skje, men tenkte å spørre om dette var noe å satse på i det hele tatt først. Noen som har gjort dette før? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Da er det bare å bytte girkassa, få på en clutch og muligens bytte svinghjul. Startsperra(som forhindrer starting av bilen når den står i gir) må kobles forbi, det er en smal sak somregel. Hva slags motor og bil er det snakk om? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KakeFrans Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Åja ok, det hørtes jo ikke ut som verdens største jobb hvertfall. Jeg har ikke skrudd mye bil før, men har grunnleggende egenskaper om motor hvertfall :) Er snakk om en motor som har stått i en Mustang, Mach 1 (boss302). Noe edelbrock saker. som skal inn i enn hva den passer i :) Men interessen står større for manuellkassa der altså. Åssen er det med å få clutch til å passe overens med resten her da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Kommer ann på bilen du kjøper ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KakeFrans Skrevet Februar 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Okey, hva kan bli verre/lettere? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Mustang og Cougar med Boss 302 motorene ble bare levert med manuell kasse, så du trenger ingen ombygging da, men er det en ekte Boss302 motor du har ? har du noe VIN# fra motoren, hadde vært artigt å visst hvilken bil den har kommet fra, evt bilde av den ? Mest sannsynligt er det en vanlig 302 W motor, der er vesentlige forskjeller også på utseende mellom en vanlig 302 og en Boss 302 Er vel og heller sjeldent noen bygger om en original Boss motor med Edelbrock saker. Og dei vanlige 302 motorene kunne leveres med både automat og manuelle kasser, om den kom originalt sammens med en automat, så blir der noen deler å bytte får å kunne sette på manuell kasse, som nevnt over, svinghjul, samt så må du ha en annen starter, og bl.a forgasser, fordeler er der forskjell mellom dei som skulle ha automat og manuell Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hellboy-sas Skrevet April 11, 2010 Rapporter Share Skrevet April 11, 2010 Jeg er femten og har nettopp kjøpt meg min første bil! En 1974 Chevrolet chevelle, den har desverre automangir og jeg har også planer om å bygge om til manuel. Er det noe jeg burde være foriktig med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 11, 2010 Rapporter Share Skrevet April 11, 2010 Kjøp deg en toyota om du på død og liv vil gire er min mening men. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raanerud Skrevet April 11, 2010 Rapporter Share Skrevet April 11, 2010 du skal ikke tukle naturen.... la automatkassa være der den er. Siter "Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg