tobias1600 Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Vurderer å kjøpe en Golf 1,6 og sette inn en 1,8 i den, siden motoren er gåen. Tror det er følgende motorkoder på disse 2 motorene: 1,6 (ABS/ADZ) 1,8 (ABU/AEA/AEE) Hvordan blir det med ledningsnett, drivaksler, girkasse osv? Passer 1,8 motoren (+kasse) rett inn i bilen? Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2010 Vurderer å kjøpe en Golf 1,6 og sette inn en 1,8 i den, siden motoren er gåen.Tror det er følgende motorkoder på disse 2 motorene: 1,6 (ABS/ADZ) 1,8 (ABU/AEA/AEE) Hvordan blir det med ledningsnett, drivaksler, girkasse osv? Passer 1,8 motoren (+kasse) rett inn i bilen? Riktig motorkoder på 1,8 er: ADZ og ABS er 90hk AAM er 75hk. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Ja byttet om de to motorene: 1,8 er en ADZ mens jeg ikke har nøyaktig motorkode på 1,6 literen. Men begge er gassere (monojet?) så det er vel samme ledningsnett? Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2010 Hvis det er 1,6 75hk du har skal ledningsnettet passe over på 1,8. Usikker på om girkassene går overens Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet Mars 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Da har jeg satt inn 1,8 motoren i bilen. Annen størrelse på drivaksler og eksos forskjellig. Men nå får jeg ikke fart på bensinpumpen, kan det være pga. forskjell i ledningsnettet? Den bygger ikke opp trykket slik den skal ved tenning og kommer heller ikke i gang mens starteren går. Har skjønt at det finnes noe slikt som en turtallsmåler som styrer pumpen ved drift. Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Denne må jeg følhe med på, har selv kjøpt 1.8 90hk monopoint som skal i bilen som har 1.6 monopoint 75hk :) Har desverre ikke svar på spm ditt da :S Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2010 Vedr. bensinpumpen: Bensinpumpe styres av ECU, via bensinpumpereleet. Når tenningen skrus på skal pumpa starte og gå i 1.5 sekunder. Så vil den starte og gå hele tiden når motoren går. For å få frem bensin og fylle filter, injection-unit etc. når alt har vært demontert og er tørt, må man derfor skru på tenningen et antall ganger. Bensinpumpereleet er nr. 167 nederst til høye i sikringsboksen. Går greit å "tjuvkoble" mellom de to tykke pinnene dersom releet tas ut. Har du lest ut evt.feilkoder med VAG-COM ? -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjørnarGolf Skrevet Mars 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2010 Hvordan var det å skifte motor? Noen store problemer? Eller passet den rett oppi? Siter Low 'N Slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.