Gå til innhold

Trenger råd til montering av ledlys!


srheim

Anbefalte innlegg

Har liggende en ledlys "lampe" som jeg ønsker å montere i min almera 98mod. Hadde tenkt å montere denne bak grillen slik at den lyser opp, men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal koble den. Har brukt den på min tidligere mc hvor jeg kjørte den rett på batteriet og gjennom en bryter.

 

Problemet nå er at det er ikke så enkelt på bil som på sykkel så jeg lurer på om det er eventuelt mulig å montere det slik at den slår seg på når parklysene er på? Hvordan skal jeg eventuelt koble dette og hvor?

 

Hvis dette ikke er å anbefale så har jeg en bryter jeg ikke bruker, den er til viskerne på lyktene som jeg har demontert. Problemet med denne da igjen er jo at den kutter strømmen etter noen sekunder... Er dette mulig å fjerne slik at det blir som en vanlig bryter?

 

NB! Er denne feilplassert så ikke slett den, bare flytt den til rett forum!

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare koble den rett på parklyset i en av frontlyktene. Parklyspæra er den minste pæra i lykta, så den er lett å finne. Koble deg rett innpå der, så lyser det så lenge parklys/hovedlys er på.

 

Men det hadde nok vært lurt å hatt en bryter der, siden slikt lys ikke er helt lovlig...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vet hva som er parklys osv. Måtte ha en time elektrofag i uka på vg1 så er ikke helt blankt. Men er det noen som vet hvordan kretsen går fra lykteviskeren og om jeg kan koble meg på denne, problemet her igjen er jo timeren som gjør at den slutter etter noen sekunder, men den må vell være mulig å fjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår