Lasse J Skrevet Februar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Hei. En venn av meg har fått problemer med bilen hans.. Det som skjedde var at han var ute å kjørte så døde motoren ut, men fungerte flott etter han startet den igjen. Men dagen etterpå døde den helt ut, han får ikke start i det hele tatt. Motoren får bensin, har gnist, har bensintrykk, og bensinfilteret ser bra ut, og diverse vakuum slanger er sjekket. Det han mistenker er at registerreima har hoppet over noen hakk, og at han har mistet kompresjonen. Kan dette stemme? Noen som har tips eller egne erfaringer? Bilen er en Audi 100 81mod 2,2l(?) 5cyl, gått 130000km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannerud Skrevet Februar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Tror ikke det er reima siden den starta igjen etter at den døde dagen før... Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Flere forslag noen? Kom gjerne med egne tanker på hva som kan ha skjedd:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 du kan kjekke om reg reima har ryket, eller ta en komprasjon test på sylinderne Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Har han rett type gnist? Kan være tenningsmodulen som fjusker dersom denne motoren har slikt. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Siden det er en 81 modell vil jeg tru denne har stift. sjekk den og om kondensatoren er i orden. Det er nok ikke en 2.2 men en 2.0 vil jeg tru. :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Setter en femmer på at hallsensor i fordeler er på tur til helve**e. edit: hvis det er det når den er såppass gammelda^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stimpee Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 min bil det er snakk om foresten. er da en 2,1. jeg hadde komprisjon når bilen stoppa, men dog noe redusert tror jeg. det som er at jeg prøvde å slepe bilen i gang et godt stykke, å når jeg stoppa får å så prøve startmotoren var all komprisjonen borte. så begynte litt skruing og jeg oppdaga dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Sett veiva i ØD og sjekk at de andre hjulene står på merkene.. Hvis dem ikke gjør det, slakk reima, still hjulene på merkene, stram reima, og fyr opp.. Ser ut som om reima har hoppa noen tenner ja.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stimpee Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 hvorfor skjer noe som dette hær? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Kan være dårlig justert/stramma reim som er årsaken det.. Evt snart defekt reimstrammer.. Mye som kan være årsaken. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remi-a Skrevet Februar 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2010 Forholdet mellom merkene på reima og merkene på tannhjulet vil vel ikke stemme lenger etter at motoren er turnet. Om du monterer reima med merkene på hjul og reim og turner motoren 2 omdreininger for å sjekke stramming og merking vil du oppdage at merken på reima ikke lenger stemmer med merkene på hjulene. Skal ikke påstå med dette at reima ikke er hoppet, det må du nesten sjekke selv med merkene på hjul kontra motor. Siter Autobua.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.