Gå til innhold

Miljøet på fremmarsj - dobbelt så dyrt drivstoff/rushtidsavgift++

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

ja, da sitter jeg her med papirutgaven av Vg og storkoser meg med utdrag fra rapporten som (Klif) Klima- og forurensningsdirektoratet la frem i går, det varsles at de storkriminelle kjøretøyene som går på bensin/diesel, skal få doblet prisen på sin næring(diesel/bensin) pga klimautslippsmålene til år 2020, men det ville vært for lite i følge lettere livløse eks-hippier, så rushtidsavgift må til, 7-10 000 arbeidsplasser skal gå tapt, vår kjære Erik Solheim snakker tydeligvis for 4,7 millioner nordmann hvor han påpeker at VI har råd, kjenner han barnefamilier med 250 lapper i inntekt før skatt, som skal få doblet transportutgiftene, betale for bil/lån og andre utgifter som må til?! de med iq over 20 forstår at bilbruken ikke blir nevneverdig redusert, i og med at man trenger bilen og mange er tilknyttet sin bil, ikke kommer folk til å få råd til å kjøpe nyere og renere biler heller, siden de må bruke mesteparten av lønna til drivstoff på den bilen som brukes i gjeldende tidsrom prisene skyter i været, da må man spørre seg, hvor går grensa? hvor dum går det an å bli? trur dem SERIØST at om vi later som om vi bruker bilen mindre, kjøper en bil som er 3-4 år nyere, redder verden?

 

Tenker amcar-fansen er fornøyd med dagens lesning(blir oppgitt selv, men jeg har bil som kan gå på biodiesel) mens det er litt verre for værsting-amcars som bruker 1,5-3 liter på mila, har regnet kjapt på det, en bil som går på 1l på blanda kjøring(som min gjør), vil koste rundt 25kr per mil, mens en amerikaner glatt blir kostende i verstefall blir kostende 50-75kr per MIL, det som blir interessant er hvordan eks-hasjhodene/hippiene skal hindre folk fra distriktene i å flytte til byene, de sa jo i fjor at dette var et problem, dobbeltmoral?!

 

Regnestykket mitt(sett at jeg jobber i Oslo som jeg MEST sannsynlig må, har i hvertfall gjort det til nå) blir følgende med min bil som forsåvidt ikke er så ille når det gjelder driftsutgifter i forhold til andre biler

 

25kr x 18 mil(t/r Oslo) = 450kr bare i drivstoff hver arbeidsdag, så kommer alt annet i tillegg, da snakker vi KUN nødvendig kjøring til arbeidet

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 79
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er noe helt jævlig, jeg betaler 2 bom om dagen(til og fra), kommer mye dritt i posten fra bom folka.

kan jo like godt kalle de oslo mafian

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, nok en gang sitter jeg her og klør meg i hodet og er generelt forbannet over politikerne som ikke gidder å engasjere seg for å velge noe annet enn den enkleste løsningen. Har akkurat skrevet en oppgave om global oppvarming, og tok for meg problemstillingen med utslippene fra bil. Et interessant fakta i denne sammenheng er at verdens seksten største supertankere har like store utslipp som alle biler i verden tilsammen, og det er bare seksten av de over fire tusen supertankerne i drift rundt om i verden i dag. Og da er ikke resten av skipsnæringen tatt med - så man kan tenke seg hvor mye større problem akkurat skipstrafikk er i forhold til bil når det kommer til utslipp. Et annet interessant fakta er at på en flyreise fra New York - Denver, slipper et gjennomsnittlig stort passasjerfly ut mellom 380-755kg CO2 per passasjer, og gasser som slippes ut så langt oppe i luften når atmosfæren og begynner å virke nesten umiddelbart, mens gasser sluppet ut på bakkenivå bruker mange, mange år på å nå opp dit og begynne "opphetingen".

 

En ting til: Jeg synes "Global oppvarming" offisielt burde bytte navn til "Global nedkjøling" siden det strengt tatt er det som vil bli konsekvensen...

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge kommer til å stoppe opp! alt blir for dyrt. håper nordmenn vill demonstrere ved å blokkere E6! næringslivet kommer til å stoppe opp!

 

 

Fuck this potato Land!:deng Vi skal ikke la idiotene på stortinget seire!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge kommer til å stoppe opp! alt blir for dyrt. håper nordmenn vill demonstrere ved å blokkere E6! næringslivet kommer til å stoppe opp!

 

 

Fuck this potato Land!:deng Vi skal ikke la idiotene på stortinget seire!

 

Det er noe slikt man skulle gjort, men da havner vel vi alle på ventelista for å komme i fengsel...

Mercedes Benz 230te -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forslag, og ikke noe som nødvendigvis vil skje. Men med tiden skjer det nok. Det som fyrer meg aller mest er forslaget om å innføre parkeringsavgift på private parkeringsplasser. LATTERLIG!!!!!!

 

Igjen, gratulerer til alle som stemte rød/grønt. Med så store sosiale utgifter samt høye andel offentlige ansatte som vi har idag vil aldri skattebetalerne kunne betale for det hvis oljefondet skulle forsvinne. Jeg trodde bare vi sosialt var på vei til å bli en kommunist-stat, men vi er vist det økonomisk også. Snart kommer det til å være skrevet staten over alt, til og med på rumpeballene våres. Men det er jo i miljøets navn, og pengene vil gå dertil også...

 

Måtte bare få det ut :)

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forslag, og ikke noe som nødvendigvis vil skje. Men med tiden skjer det nok. Det som fyrer meg aller mest er forslaget om å innføre parkeringsavgift på private parkeringsplasser. LATTERLIG!!!!!!

 

Igjen, gratulerer til alle som stemte rød/grønt. Med så store sosiale utgifter samt høye andel offentlige ansatte som vi har idag vil aldri skattebetalerne kunne betale for det hvis oljefondet skulle forsvinne. Jeg trodde bare vi sosialt var på vei til å bli en kommunist-stat, men vi er vist det økonomisk også. Snart kommer det til å være skrevet staten over alt, til og med på rumpeballene våres. Men det er jo i miljøets navn, og pengene vil gå dertil også...

 

Måtte bare få det ut :)

 

etter min mening bør vi ta etter muslimene, de krenkes i form av muhammed-karikaturene, de samles og protesterer! Dette er noe vi bør "bilreligiøse" også bør gjøre!

 

CCCP er et korrupt miljøorgan som kun er itte etter penger, bare les dette

http://scienceandpublicpolicy.org/originals/policy_driven_deception.html

 

skummelt at folk tror på dette miljøhysteriet uten å ha 100% sikre bevis, det som er interessant er at fram til 1995 så var alt naturlige skapt, hvor PLUTSELIG 15 år seinere det ene og alene er billisten sin skyld, enda temperaturen i følge uavhengige forskere har flatet og og faktisk heller stagnerer! Bare hør med Phil Jones, han var en av de som trodde på klimahysteriet, men han måtte etter flere år gi opp og konkluderte med at temperaturen har stagnert og at ingen har vitenskapelige bevis på dette fenomenet, men hva skjer her i landet? jo hippiene i regjeringen STORMER fram og varsler vanvittige avgifter på bil og på de fleste andre områder de har mulighet til å bite til seg noen kroner, jeg nekter å tru at folk med iq over 20 ikke forstår at myndighetene bruker dette som et virkemiddel for sin egeninteresse.

 

Bare se på klimakonferansen i København, de BESTEMTE seg for at temperaturen ikke skal stige med mer enn 2 grader innen 2050 eller 2100(husker ikke i farta), men sist gang jeg sjekket så er det vel heller vanskelig å bestemme temperaturen på jorda, jeg har prøvd psykisk å påvirke været her jeg bor til å endre seg fra -35 til + 30, men har dessverre ikke fått det til, hvordan klarer politikerne noe så fenomenalt?! Blir mektig imponert

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merce-123: Absolutt med på en skikkelig protest! Blir voldsomt irritert over hva den rødgrønne regjeringen foreslår. Stemte frp i håp om et litt mindre kommunistisk samfunn, men den gang ei. Mye av det dem foreslår virker lite gjennomtenkt og viser mangel på kunnskap gang på gang.

 

Et av tiltakene som kunne vært gjort her i landet er å bygge ut jernbanenettet med høyhastighetsbaner og transportbaner. Så flytte all langveis tungtransport til banenettet. Folk ville bruke tog i steden for fly hvis dette er konkuransedyktig. Vi har masse vannkraft som kunne drevet dette rent og råd har vi (investering kalles det!). Skjønner ikke hvorfor ikke dette forslaget kommer før en evt avgiftsøkning for bil.

 

Dem skjønner tydeligvis ikke at folk utenfor byene er totalt avhengige av bilen hver dag og at avgiftsøkning er ødeleggende! Norge er ille nok med avgifter og skjulte avgifter (bompenger etc) som det er!

 

Og ønsker man virkelig å satse på å få ned utslippene, så investerer man heller i framtiden, ikke bare med tog, men også mtp forskning på nye rene energikilder. Det blir feil å legge et lokk på det som er i steden for å se hvilke muligheter fremtiden bringer. Mennesket fikk til fisjonsprosessen som kan brukes til å lage ren energi (eneste dritet er avfallet, men lagres det sikkert er det nada problemo), så hvorfor satser man ikke på å få til fusjonsprosessen (kjernereaskjonen som skjer på sola)? Dette vil gi helt ren energi i årtusener frem i tid.

Endret av HaaJeHaa

77 Datsun 280z, 09 BMW E90 320d, 95 MB W124 E320, 40 BSA M20

X88 MB 230CE, X 89 MB 230CE, X 92 MB 190E (RIP), X 85 MB 190E 2,3 16V, X 94 Audi 80 (RIP), X 99 Opel Astra, X 42 BSA M20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli fint med en stordemonstrasjon ved å blokkere E6 og oslo sentrum! E18 mot drammen og Halve Oslo! så kan vi via lastebil eier forbundet få med de som kjører lastebiler til en stor demonstrasjon å da blir det førsteside stoff på vg.no

 

 

Ka dere tru?:thumb Vi har jo Hele norge med oss! ingen vill ha det dyrere nå! Dette skal vi klare!

 

Så kan vi lage gruppe på facebook for å spre aksjonen i GOD TID!!!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo ikke CO2 !!!!!! De som har studert og forsket på dette er jo alldeles enige om at det ikke er CO2 som varmer opp kloden vår. Ja det er faktisk ikke noe oppvarming å snakke om. Ikke annet en naturlige svingninger. Dette er bare klimasidens vanvittige utspill for å suge penger ut av menigmann samt undertrykke den vesle spontanitet og glede som finnes i verden ja for den saks skyld hele kloden. Når skal folk åne øya og se hva som hvirkelig skjer ?????????? There is no global warming only GLOBAL BULLSHIT !!!!!!!!

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohoi, her er det mange forutinntatte holdninger og lite innsikt!

 

Hvem i alle dager tror at dagens regjering kan komme til å gjøre noe som dobler drivstoffprisene over natta? Man skal være temmelig naiv for å tro det, det ville vært politisk selvmord - de har rett og slett ikke baller til det.

 

La meg opplyse dere litt ;)

 

Litt fra www.klimakur.no:

Miljøverndepartementet har gitt Klima- og forurensningsdirektoratet i oppdrag å lede etatsgruppen som har fått navnet Klimakur 2020. I tillegg til Klima- og forurensningsdirektoratet består kjernen i etatsgruppen av Norges vassdrags- og energidirektorat, Statens vegvesen, Statistisk sentralbyrå og Oljedirektoratet. Kjernegruppen trekker også inn andre sentrale aktører og relevante fagmiljøer som for eksempel Husbanken, Sjøfartsdirektoratet, Statens byggtekniske etat og Norsk institutt for skog og landskap.

 

Ikke så veldig mye "de rødgrønne" her altså, derimot i all hovedsak byråkrater og fagfolk som såvidt jeg vet er ment å skulle være mer eller mindre politisk uavhengige.

 

Innen 2020 skal de norske utslippene av klimagasser reduseres med 15 til 17 millioner tonn. Etatsgruppen Klimakur 2020 skal vurdere virkemidler og tiltak for å oppfylle dette klimamålet.

 

Dette er helt i tråd med Kyoto-avtalen, og ikke noe vi kan droppe sånn uten videre.

 

Klimakur-gruppen har sånn sett også bare tatt opp og vurdert 160 - etthundreogseksti - forskjellige tiltak som kan være med å bidra til å nå de allerede avtalte utslippsmålene.

Forslaget om dobling av drivstoffavgifter er ett av de 160 mulige tiltakene som er vurdert. De fleste er enige i at det høyst sannsynlig ikke vil skje - også miljøorganisasjonene - innen rimelig tid, men da sitter vi også igjen med 159 andre mulige tiltak som er vurdert og som vil bli vurdert videre. Veldig mange av disse er høyst aktuelle, effektive og veldig lite smertefulle tiltak som er enormt mye mer realistisk å få gjennomført.

 

At media henger seg opp i drivstoffavgiftene, er ikke annet enn desperasjon i forbindelse med sviktende salgstall.

 

Problemet med det er at den norske, mediestyrte befolkningen (saueflokken?) går på slikt og gulper opp svada på feks Bilforumet.no - som at

"det varsles at de storkriminelle kjøretøyene som går på bensin/diesel, skal få doblet prisen på sin næring"

eller

"Blir voldsomt irritert over hva den rødgrønne regjeringen foreslår."

tilsynelatende uten å vite hva de egentlig sier.

 

Les mer på http://www.klimakur.no - der kan dere få litt større innsikt i hva det egentlig er snakk om.

 

I all enkelhet, bare litt balansering av "diskusjonen" fra min side her altså. :iconsm

 

Og misforstå meg nå rett, jeg vet godt det er lett å la seg rive med. Men dere må virkelig vurdere å av og til sjekke ting litt grundigere enn å bare lese overskriftene i VG og Dagbladet - de presenterer ikke alltid den fulle sannheten og et balansert bilde av enhver situasjon ;)

Endret av jonleo
kjapt tillegg

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår