Gå til innhold

Fastbrente plugger !

Ranger emnet


gbjoergum

Anbefalte innlegg

I forbindelse med skifting av toppdekselpakkning skulle jeg opgså skifte plugger. "The easy part" tenkte jeg,- men den gang ei. Prøvde med "vanlig pluggnøkkel" men det vakke mulig. Hentet så frem kopp settet og den svære skralla. Men,- koppen for å ta opp vri`ne plugger fikk ikke plass nede i hullet. Idiotbil !! Hva gjør jeg nå ??? Har noen et godt råd.??

gb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp pluggene heldigvis, skiftet også nytt pluggledningssett men Vectran ville ikke starte. Hva f.. er det nå ? Tente ikke så mye som et lte host engang. Holkdt på å tappe det splitter nye batteriet mitt. Skjønner ingen ting jeg. Den starta så vidt det var mens pluggene lå å svømte i olje ol plugghettene var fyllt til randen. Sotete og jævlige plugger. Men den hosta og gikk. Nå med ny topplokkspakning nye plugger nye pluggledningern- ikke tegn til liv. Lurer på om jeg kan ha montert ledningene feil. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er en x xev motor du har? Prøvd med startgass, kan hende den ikke får bensin? Du får vel ikke montert pluggledningene feil da disse er tilpasset til lengen fram til pluggen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er en x xev motor du har? Prøvd med startgass, kan hende den ikke får bensin? Du får vel ikke montert pluggledningene feil da disse er tilpasset til lengen fram til pluggen.

 

Ja pluggledningene har riktignok forskjellig lengde, men et par av dem nr.2 og nr3 kunne fint bytte plass uten vansker. Jeg skjønner ingen ting. Da jeg tok opp å sjekket puggene etter diverse startforsøk, var de allerede blitt sotete ? Hva kommer dette av da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja pluggledningene har riktignok forskjellig lengde, men et par av dem nr.2 og nr3 kunne fint bytte plass uten vansker. Jeg skjønner ingen ting. Da jeg tok opp å sjekket puggene etter diverse startforsøk, var de allerede blitt sotete ? Hva kommer dette av da ?

 

Skru ut pluggane og sjekk om det er gnist i dei.

Pluggane blir sota ned når det er for masse bensin, dersom du ikkje har gnist eller dei tenner på feil tidspunkt er det grunnen til at dei er sota, og bilen ikkje startar.

93 Ford Escort RS Cosworth

98 Opel Vectra Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru ut pluggane og sjekk om det er gnist i dei.

Pluggane blir sota ned når det er for masse bensin, dersom du ikkje har gnist eller dei tenner på feil tidspunkt er det grunnen til at dei er sota, og bilen ikkje startar.

 

Og hvis det nå ikke er gnist der, hva skyldes det ? Som sagt bilen starta faktisk med helt jævlige plugger rett før jeg skifta topplokkspakning og allt det der. Hva kan jeg eventuelt ha gjort feil ? Satte jo bare på en ny pakning ? skiftet plugger og pluggledninger. Alt det der skulle vel teoretisk være til det bedere !!??:wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår