ole180 Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Hei, Har prob med dynamo støy på anlegget mitt, har skiftet ut jordings kabler for å sjekke om det kunne være det, jordingen til forsterkeren går det ikkje ann og få større, for det går rett og slett ikkje tykkere kabel inn der, og til cd spilleren har eg funnet egen plass i karroseriet men tykk ledning, noen som har forslag til hva det kan være? Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Har du plusskabelen og signalkablene ved siden av hverandre langs bilen? Finnes forresten 1000 tråder om dette emnet fra før.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Nei, hver sin side, gjort dette mangen ganger før, men har aldri fått støy før, og har søkt og lest, men ca 999 av dei trådene står at det er jordingsfeil eller at høytaler kabel og strøm kabel går ved siden av hverandre, så det hjalp ikkje noe særligt, derfor eg spør;) Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Kan ikke være så enkelt som at remoten tar borti signalkablene bak spilleren da? :) Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Det er jordingen som er problemet, motstanden i den. Da er det ikke bare kabeldimensjon som spiller inn i bildet, men også type metall, kontakt og hvor lang kablen er. Jordingen din skal være så kort som mulig. Der jord er festet(boltet, kabelko osv) skal lakken være skrapet vekk, og det skal være 100% kontakt mellom metallene. Om du har god kontakt, og kort kabel, men kabel i aluminium, bytt til kobber. Du sier at det ikke går ann å få plass til større kabel i terminalene på forsterkeren din. På min monoblokk er det ikke plass til mer enn 35mm2, men jeg legger likevel opp 50mm2, det er bare å kutte vekk de overflødige kordellene når du skal feste den i terminalen. Du vil ikke få spenningsfall/effekttap av dette, og det blir ikke det samme som å bruke en 35mm2(i mitt tilfelle)når du fjerner kordellene. Det er fordi den delen av kablen som skal inn i terminalen er bare rundt 1cm, og du skal være bra flink om du klarer å tape spenning på 1cm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Prøv med en annen spiller, jordingsbanene internt i spiller kan kan være defekte. Dette skjer oftest når man kobler spiller med strømmen på, sies det. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Februar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 Prøv med en annen spiller, jordingsbanene internt i spiller kan kan være defekte. Dette skjer oftest når man kobler spiller med strømmen på, sies det. Dette kan og skje vist det er dårlig jording til forsterkeren. Da vil forsterkeren få jording ifra spilleren via signalkabelen. Da ryker nok jordingen til sinalutgangen på spilleren fort So når du skal koble anlegg, er det lurt å gjera det skikkeligt med ein gang. Dette kan spare deg for masse dritt etterpå. Og ved all kobling skal anlegget (selfølgeligt) væra strømløst. Det enkleste er å koble vekk minuspolen på batteriet. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole180 Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Ja, er klar over det;) la opp alt nytt på forsterker siden, men fortsatt prob, så får se om eg kan få tak i en annen cd-spiller og se om det funker, viss ikkje så får eg bare leva med det.... Siter Volvo 740tic 85mod-prosjekt, lekebil -Accord 92mod-bruksbil med futt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuiNlan Skrevet Februar 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2010 Kan hende du har vært uheldig og herpa støyfilteret i spilleren. Siter -Odd Ivar www.eikensbilstereo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg