audimaan Skrevet Februar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Hva slags olje skiftet du til da? Disse motorene er litt sære på olje, spesielt når løfterne begynner å bli slitne. Hold deg iallfall langt unna Shell Helix! Går vel an å kjøpe en universal oljetrykksmåler å sette på inntil videre. Men hvis du er interessert i å beholde en knakende god motor, så kan du vel like greit koste på deg å plukke ned bunnpanna og se hvordan det ser ut oppi der. Skifte av løftere er ikke verdens verste jobb det heller. Problemet er bare at løfterne ikke akkurat er gratis. skiftet til Mobil 1 olje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Var under bilen og så, fordi jeg tenkte jeg skulle ha ut bunnpanna, for å rense silen, men da må jeg jo vekk med hele forstillingen? eller er det meg som så feil? Hvor mye tror du at det koster for 5 ventilløftere? eller får man ett slags sett?? Mvh Morten Du må ned med subramma for å få av/ut bunnpanna, eller løsne motoren og løfte den litt. Du trenger 10 løftere, er to per sylinder. Skift alle når du først tar ut kammen. De billigste løfterene får du for ca 70/stk (disse ville jeg styrt unna). Originale løftere (INA / Bilstein) får du for 160/stk og oppover. Koster vel rundt 300/stk på Møller. Mobil 1 er en bra olje. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audimaan Skrevet Februar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Du må ned med subramma for å få av/ut bunnpanna, eller løsne motoren og løfte den litt. Du trenger 10 løftere, er to per sylinder. Skift alle når du først tar ut kammen. De billigste løfterene får du for ca 70/stk (disse ville jeg styrt unna). Originale løftere (INA / Bilstein) får du for 160/stk og oppover. Koster vel rundt 300/stk på Møller. Mobil 1 er en bra olje. okei, takk skal du ha! =) Da må jeg se om jeg kan få bytta de! =) Noen som vet om noen bra internett sider hvor jeg kan kjøpe? MVh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audimaan Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 er det noen som vet om det er ett utagngs mål på ventilløftere på denne bilen? Eller stilller de seg helt selv? takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 er det noen som vet om det er ett utagngs mål på ventilløftere på denne bilen? Eller stilller de seg helt selv? takk De stiller seg selv. Etter montering av nye løftere skal motoren stå i minst en time før oppstart. For å være sikker bør motoren roteres to omdr for hånd før man starter, dette uten å møte unormal motstand. Husk at man alltid skal holde minst 2000 omdr den første halvtimen etter skifte av løftere (og/eller kamaksel for den del)! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audimaan Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2010 De stiller seg selv. Etter montering av nye løftere skal motoren stå i minst en time før oppstart. For å være sikker bør motoren roteres to omdr for hånd før man starter, dette uten å møte unormal motstand. Husk at man alltid skal holde minst 2000 omdr den første halvtimen etter skifte av løftere (og/eller kamaksel for den del)! takk skal du ha! Rotering av motoren etter montering er vel for å sjekke at ingenting tar i?? Hvorfor skal den stå stille i en time etter montering? Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2010 Rotering av motoren etter montering er vel for å sjekke at ingenting tar i?? Stemmer. Hvorfor skal den stå stille i en time etter montering? For at løfterene skal få litt tid på seg til å kollapse (tilpasse seg). Evt for mye olje i løfterene skal migrere ut. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audimaan Skrevet April 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 heisann, jeg har nå hatt bilen på verksted og de mente at det var kamakslingen som var slitt, kan dette stemme? Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micromidas Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 Det kan stemme ja .For da blir det litt lyd . Siter Audi 200 turbo quattro 2,2 l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet Februar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2011 tror heller det er vakumpumpa på motoren. den blir fort slitt.. når den begynner å bli slitt hører du en mettal donke lyd som høres veldig like rådebank.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SierraTyphoon Skrevet Februar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 dersom det er vakuumpumpen kan du som regel teste om det er den ved å trå hardt på bremsepedalen, forsvinner lyden da mens pedalen er inne, er det pumpa... Veldig vanlig feil det der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg