Gå til innhold

Audi 1.8t fusker

Ranger emnet


Torlen

Anbefalte innlegg

Eg har en Audi 1.8t AEB 1996.

 

Den fusker som berre juling på fin kjøring, virker som den misser kraften på lett gasspådrag, men gir eg litt meir gass kommer den.

Eg har lest litt om forskjellige vanlige feil og har vurdert Coiler og tenningsmodul (Eg har rensa kontakten på og tenningsmodulen) men da ville den vel fuske når eg ga mer på og?

Eg har også rensa gassspjeldet men det vart ikke bedre, den går litt høyt på tomgang så det kan virke som det er noe galt med gasspjeldhuset men eg får ingen feilmeldinger.

Turbotrykket på høyt turtall er litt lavt og, men det er ikke turbotrykk når den fusker.

Eg har sjekka feilkoder og det er ingen feilkoder.

Etter å har gått gjennom alle blokkene med informasjon av motoren så eg at det var en som tydlig endra seg når motoren fuska det var Lambda Control verdien, den gikk til 25%.

På linken under ligger en logg, det er på det grå feltet bilen fusker.

 

http://www.gloppen.net/docs/log-01-007-011-x%20fdfxx%20(1).pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en del samme symptom på min. (97mod AEB). Det var en del av innmaten i cat som hadde løsnet. Husk at bilen din er 14 år gammel, sannsynligvis rullet lagt og jeg tviler sterkt på at katalysator er byttet.

 

Løsne katalysator fra turbo (skru muttrene så langt ut som det går an uten at dem går av) og lag en sprekk på ca 5mm mellom turbo og katalysator, og ta en prøvetur. Hvis bilen går bedre nå, så tar du ut katalysator, finner deg et stort skrujern og en liten slegge, og knuser innmaten med skrujernet. Få ut absolutt ALT av innmaten, så det ikke er noe som kan lage skranglelyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skifta spjeldhuset i dag, og det fiksa problema mine :).

Billen går jevnt og fint og tomgangen er perfekt.

Einaste no er turbotrykket som går ned ved turtall, noken som veit ka det kan være?

 

Det var altså gasspjelden som var problemet? Skifta du den eller rensa den? Hvor mye koster en ny sån om du skifta den?

Har faend samme problemet! :/

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var altså gasspjelden som var problemet? Skifta du den eller rensa den? Hvor mye koster en ny sån om du skifta den?

Har faend samme problemet! :/

 

Eg kjøpte en heilt ny på ebay, kom på nesten 2000 med frakt og moms.

Men var verdt kvar ei krone, vart en heilt annen bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår