Gå til innhold

Aldri en mnd uten feil med 206cc?

Ranger emnet


Seffapeffa

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg lurer på om det faktisk er noen der ute i norges land som er fornøyd med sin 206cc.

 

Min har nå gått 120000 km.

 

Jeg byttet girkasse når den hadde gått 95000km

Hatt strømfeil i bensinpumpa to ganger.

Bytta eksosanlegg 3 ganger på 3 år.

bytta hele forstillingen.

bytta coil.

 

og man har jo hatt sine parkeringsskader.

 

Hadde noen som dyttet inn en fin bulk i døra mi mens jeg var på jobb. Så ut som at døra bare var dyttet pent inn. Så dro jo får å få rettet ut denne lille bulken. Da fikk jeg vite at alt av vindusmotor og låsenheten var knust. Herregud sier jeg bare. kan man ikke få en litn bulk på disse bilene uten at alt blir knust?

 

jeg er litt lei for å si det sånn. har vel hatt mere utgifter på bilen enn det jeg betale for den synes jeg....

 

 

Så er det noen som er fornøyd med denne type tralle så vil jeg gjerne høre hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

"og man har jo hatt sine parkeringsskader.

 

Hadde noen som dyttet inn en fin bulk i døra mi mens jeg var på jobb. Så ut som at døra bare var dyttet pent inn. Så dro jo får å få rettet ut denne lille bulken. Da fikk jeg vite at alt av vindusmotor og låsenheten var knust. Herregud sier jeg bare. kan man ikke få en litn bulk på disse bilene uten at alt blir knust?"

 

 

Du kan vel ikke seriøst mene at det der er "bilens feil" vel.... At noen ra...øl smeller inn i døren din og uheldigvis treffer et "sårt punkt" (såkalt negativ inner-tier) kan jo skje uansett merke - håper virkelig du forstår det !

 

Det ER mye elektronikk i biler, og jo mer det er av det jo mer er det som kan gå i stykker - det er jo logisk nok, ikke sant...? Så er det en faktor til, og det er at du ANER ikke hvor hardt bilen din ble truffet av den andre bilen. Du var jo som du skriver ikke der når det skjedde. Mao. så kan det jo faktisk hende at du slapp BILLIG unna for alt du vet....

 

At det er jæv... frustrerende og surt når slikt skjer - DET kan jeg personlig skrive under på ! Totaltvraket "babyen min" (se signaturen min) da jeg traff en betongklump :drive2 (midtsirkelen i en rundkjøring) i maksimalt 30 km/t, og det som tok i mot mesteparten av trykket var slepefestet. Dette gjorde at bilen ble trukket ut 17 cm !!!! i jigg av den nye eieren !! Så skyld ikke på dårlig kvalitet pga. litt uflaks er du grei - blir litt søkt syntes jeg !

 

 

"Jeg byttet girkasse når den hadde gått 95000km

Hatt strømfeil i bensinpumpa to ganger.

Bytta eksosanlegg 3 ganger på 3 år.

bytta hele forstillingen.

bytta coil."

 

Her er det utallige faktorer som spiller inn (kjørestil, serviceintervaller osv,), så dette blir KUN spekulasjoner og gjetninger fra min side.

 

Kan jo hende at coilen og strømfeilen i bensinpumpa hadde en sammenheng....

 

Forstillingen er vel kanskje ikke den beste på disse bilene for å si det pent, og med den standaren veien våre har så er ikke det noe overraskelse desverre.

 

Eksosanlegget.... hele greia, fra front til bak....? Når ble det første byttet, og var ble det da erstattet med et nytt orginalt anlegg ? Har alt blitt gjort på godkjent verksted ? Som du skjønner så er det mye som kan spille inn her.

 

Det at girkassa ble byttet på 95` km, hva var årsaken til det ? Jeg skjønner jo at noe var feil, men hva og i følge hvem er vel også ganske vesentlig - var det et sleipt verksted eller totalhavari på motorveien, hvis du skjønner hva jeg mener....

 

Mange spørsmål, og håper på gode svar fra deg ! Selv har jeg ikke hatt noen STORE tekniske prob. enda (skal på 60`service på torsdag så da får vi se om jeg har tatt munnen litt for full, he-he !), men som på ALLE kjøretøy så har det blitt byttet slitedeler selvfølgelig.

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår