Quattro73 Skrevet Februar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 nå har jeg fått den til og gå på alle sylinderene. men det varer ikke lenge om gangen da. det var gnist i mine gamle plugger men var feil farge:S så har fått inn noen nye. men når jeg starter bilen så ryker det helt SYKT masse:S noen ide om hva dette er? og når bilen har stått og gått en stund på tomgang så begynner den og fuske så stopper den? nå skjønner jeg ingenting:S Hvilken farge er det på røyken, svart, blå eller hvit? Om den er svart så får motoren for mye bensin. Sjekk/mål temperaturgiveren til motorstyringen. Sjekk også at det er skikkelig kontakt på pluggen til denne. Sjekk også bryteren for gasspjeld lukket. Om alt er ok vil jeg anta bensinmengdefordeleren din er på tur. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2010 Hvilken farge er det på røyken, svart, blå eller hvit? Om den er svart så får motoren for mye bensin. Sjekk/mål temperaturgiveren til motorstyringen. Sjekk også at det er skikkelig kontakt på pluggen til denne. Sjekk også bryteren for gasspjeld lukket.Om alt er ok vil jeg anta bensinmengdefordeleren din er på tur. vil si den røyken ser hvit ut. er det den måleren som sitter der den øverste slangen til kjølevannet går inn i motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 vil si den røyken ser hvit ut. er det den måleren som sitter der den øverste slangen til kjølevannet går inn i motoren? Ja, framme oppe på toppen. Om røyken er hvit så kan det skyldes at det er kaldt ute og dermed mye frostrøyk (eksosdamp kondenserer i kald luft). På den annen side kan røyken skyldes defekt toppakning e.l. slik at kjølevann kommer inn i sylindrene. Ved sistnevnte vil du se at nivået på kjølevæska synker ved bruk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 [/img] Ja, framme oppe på toppen. Om røyken er hvit så kan det skyldes at det er kaldt ute og dermed mye frostrøyk (eksosdamp kondenserer i kald luft). På den annen side kan røyken skyldes defekt toppakning e.l. slik at kjølevann kommer inn i sylindrene. Ved sistnevnte vil du se at nivået på kjølevæska synker ved bruk. fant ut av en rar ting i går:S for jeg tror det er til oljet trykket og varsel lapen for olje vis jeg koblet fra disse en hvit og blå ledning så sluttet den og ryke så sykt masse:S disse ledningene var koblet inn på en liten rund sak? men er en svart ledning der nede også. den svarte og hvite ledningen er det sånn gummi beskyttelse på og den som er blå er det vanelig blå plastik beskyttelse. du kan se på bilde hvor jeg mener de er hen, de står ca midt på blokka. fikk ikke tatt bilde nedi der som ble noe greie på. det er bare 2 kontakter der men jeg har 3 ledninger. noen som vet hvor disse skal? kan de ha stått feil sån at det har foråsaket at det ryker så masse? http://www.nettby.no/user/file.php?user_id=1050256&folder_id=&id=75696583 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jahny Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Ikke alle e brukere av nettby... ;) Må være registrert på nettby, for å se bilde. Siter 13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 Ikke alle e brukere av nettby... ;)Må være registrert på nettby, for å se bilde. åja jeg fant ikke ut hvordan jeg legger ut bilder her så prøvde med nettby. men vet du hvordan jeg gjør det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2010 photobucket.com eller bildr.no funker.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2010 sånn da kan folk se bildet mit:D http://bildr.no/view/590601 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 sånn da kan folk se bildet mit:D http://bildr.no/view/590601 Det du har tatt bilde av er enveisventilen (for vakuum) mellom innsug, vakuumpumpe og bremsekraftforsterkeren. Altså slanger, ikke ledninger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 Det du har tatt bilde av er enveisventilen (for vakuum) mellom innsug, vakuumpumpe og bremsekraftforsterkeren. Altså slanger, ikke ledninger. nei mener ikke slangene. men under der jeg har merket ca midt på motoren så stikker det også en rund sak ut fra motoren + det er 3 ledninger der.ser de ikke på bilde, jeg prøvde og ta bilde av de men ser de ikke nedi der:( vis du skjønner:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2010 nei mener ikke slangene. men under der jeg har merket ca midt på motoren så stikker det også en rund sak ut fra motoren + det er 3 ledninger der.ser de ikke på bilde, jeg prøvde og ta bilde av de men ser de ikke nedi der:( vis du skjønner:) Oljetrykksgiveren du mener? Eller bankesensoren? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Oljetrykksgiveren du mener? Eller bankesensoren? Har du bilde av bankesensoren eller oljetrykksgiveren? jeg er ikke helt sikker på hva det er så kansje kjenner igjen på bilde:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Har du bilde av bankesensoren eller oljetrykksgiveren? jeg er ikke helt sikker på hva det er så kansje kjenner igjen på bilde:) Oljetrykksgiveren er ikke så ulik denne. Bankesensoren under. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xistenz6 Skrevet Februar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2010 Oljetrykksgiveren er ikke så ulik denne. Bankesensoren under. oki. har jeg oljereykksgiver men da har de som hadde bilen før meg fjenet banke sensoren for den er ikke der. men under oljetrykksgiveren så er det vel der banke sensoren skal være, der har de satt inn en slange som de har blombet etterpå. så den er til ingen nytte. Men det er vis jeg kobler på de ledningene som skal på oljetryksgiveren da at den begynner og ryke sykt masse. går det ann og sette de feil eller er det det samme hvor de står? masse tusen takk for at du tar deg tid til og hjelpe:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.