Gå til innhold

Bevar villaksen! Oppdrettsnæringa er korrupt og miljøfiendtlig, de må stoppes.

Ranger emnet


jonleo

Anbefalte innlegg

Tenkte det skulle vært morsomt å sjekke "trøkket" på Bilforumet igjen, og høre hva dere innbitte miljøaktivister tenker om oppdrettsnæringa vi er så stolte av i dette landet.

 

Makan til miljøkriminell næring skal man lete lenge etter.

 

La oss starte med Miljøkrigeren Kurt Oddekalv:

 

437wmQ11owc

 

Se også http://laksekrigen.nmf.no

 

Her er det bare å mobilisere! Slik miljøkriminalitet kan ikke ha livets rett. Oppdrettsnæringa har hatt sine sjanser, nå er vi nødt til å åpne øynene og stoppe dem, de dreper villaksen og tømmer havene for fisk!

 

 

Jon / http://www.induplo.net

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er dyrevern det er snakk om, da er jeg mye mer interessert, siden det faktisk ER et problem! Støtter dette fullt ut, problemet er at alt går om penger, det er det eneste de store bryr seg om!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du passe deg da, så du ikke ender opp som en slik grufull miljøverner da.

Dyrevern, tja.. det kan vel kalles det også. Laksen svømmer rundt i sin egen dritt i disse merdene, det er ikke noe særlig. Men så går det vel mye på bevaring av en fiskeart vi liker, og som samtidig er svært viktig for mangfoldet langs kysten vår.

 

I 2010, Naturmangfoldåret, bør man ha fokus på dette også. Viktige saker ;)

 

Men ja, dessverre blir det ofte slik at penger går foran miljø (og dyrevern, ofte). Det er vist at myndigheter og næringsliv i forbindelse med dette, og mange andre saker, fullstendig overser og overkjører anbefalinger fra miljøvernorganisasjoner og miljømyndigheter. Det handler til syvende og sist om neste valg, og enkeltes pensjon. Da er ikke miljøet så viktig.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er det sykeste her er at vi har en fiskeriminister som selv er tungt inne i næringa, hun er jo så innhabil som man får blitt. Ser ikke ut som det vil bedre seg i denne regjeringsperioden.

 

Jeg er selv en ivrig sportsfisker, og jeg vil gjerne ha mulighet til å lande villlaks om 5år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og hva gjør vi? Sitter på gjerdet og venter på at det skal ordne seg av seg selv?

 

Nei, det må stilles krav, boikottes og opplyses! Ikke kjøp oppdrettslaks, og krev handling fra myndighetene. De har vist seg tafatte og handlingslammede i denne saken, nå må de ta ansvar.

 

Det er en god start om vi kutter etterspørselen etter oppdrettslaks..

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god start om vi kutter etterspørselen etter oppdrettslaks..

Vel... Jeg spiser ikke laks, så da har vel jeg gjort mitt for å ikke støtte næringen? :)

Men denne industrien lever vel helst av eksport? Da er vi vel avhengige av et internasjonalt samarbeid om vi skal få gjort noe med dette problemet.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8 milliarder var lakseeksporten verdt, bare nå i januar. Det er ei betydelig næring, absolutt.

 

Men du har rett, vi må jobbe litt utenlands også, det holder ikke å bare knytte never til våre egne politikere.

Men når det er sagt, virker det som det er større motstand mot norsk oppdrettslaks enkelte steder i utlandet enn her hjemme.

Blant annet gikk en av USAs største dagligvarekjeder til det skritt for noen dager siden å stoppe all omsetning av norsk oppdrettslaks.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tillater meg å bumpe denne litt, og fortsette propagandaen. Siden sist har en gruppe forskere publisert en artikkel i Science, der de langt på vei konkluderer med at verdens sjømatforsyninger er i fare.

 

Dårlig kontroll og underutviklet infrastruktur i mange u-land gjør at hele verdens forsyning av sjømat er truet.

 

I følge FAO kan så mange som 75% av verdens fiskebestander allerede være på grensa til overutnyttelse med påfølgende fare for kollaps og utryddelse, noen er allerede overfisket og man er usikker på framtiden deres. Antallet bestander som ikke er truet har hatt ei jevnt negativ utvikling siden 70-tallet, og ser ikke ut til å ville ta seg opp med det første.

 

world_marine_stocks.gif

 

Sjømat er en viktig proteinkilde for nærmere tre milliarder mennesker. Også økonomisk er fisk og skalldyr svært viktig - sjømat er verdens mest eksporterte matvare og 560 millioner mennesker er avhengige av inntekter fra fiskeriindustrien.

 

En kollaps i flere av verdens fiskebestander vil kunne bety en potensiell global katastrofe. Ikke bare økonomisk og sosialt, men også økologisk. Økosystemer i havene er avhengige av gode fiskebestander for å overleve.

 

Hvordan kan vi så forsvare ei oppdrettsnæring som langt på vei bidrar til overfiske og den negative utviklingen? Dette gjelder både her hjemme, og i utlandet.

 

Har vi politikere med ryggrad nok til å ta tak i dette?

Så langt har de vist seg temmelig handlingslammede - men nå er det på tide å kreve at de får fingeren ut av ræva og handler!

 

 

Se mer på http://www.induplo.net ;)

Endret av jonleo

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår