Gå til innhold

Ulovlige stoler?

Ranger emnet


randerzz

Anbefalte innlegg

har satt inn sportseter fra en astra f i min corsa b. problemet er at bilen skal inn på taksering etter at jeg dunket borti en annen bil.

de nye (gamle) setene mine har ikke airbag i sidene, men det hadde de gamle.

er dette ulovlig?

og ikke minst kan de ta meg for det hos det lokale Opel verkstedet?

Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P.

Corsa B World Cup 1.6 16v

Omega B GL 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har satt inn sportseter fra en astra f i min corsa b. problemet er at bilen skal inn på taksering etter at jeg dunket borti en annen bil.

de nye (gamle) setene mine har ikke airbag i sidene, men det hadde de gamle.

er dette ulovlig?

og ikke minst kan de ta meg for det hos det lokale Opel verkstedet?

 

du kan vel strengt tatt ikke bytte stoler hvis det er airbag i de.

 

 

hvis de tar deg for det da begynner jeg virkelig å lure :yummy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke påbudt med airbag afaik. Litt usikker på hvor firekantete reglene er med tanke på typegodkjenning da. Vet i alle fall at det at stoler sjennerelt sett ikke krever TUV/FIA på vanlig kjøring etter vei. Men det er så klart dumt og kaste ut sikkerhetsutstyr om du har det :)

 

Tenkte litt lengre, airbag er valgfritt.. Tenk på biler med bryter for airbag forann, eller de som kobler ut airbag for barneste.. Må bare ha et klistre merke som sier at det ikke er airbag der så vidt jeg vet..

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Gjelder det med "sticker" for ratt også? hehe...

Har en Corsa B, og lurte på å bytte ut orginalrattet med airbag til et litt mer sportslig et (mulig opels egne sportsratt fra Omega B, men ikke sikker).

Er det noen som vet om det er lov å bytte til et sportsratt uten airbag i så tilfelle? For det å få tak i sportsratt med airbag er både dyrere, og en sjelden vare :P

"Exhaust go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster" - Jeremy Clarkson

 

2005 Passat 1,9TDI | [x]2004 Mondeo 2.0TDci - solgt | [x]1994 Corsa 1,4 - solgt | [x]1990 Golf 2 1,6 - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det med "sticker" for ratt også? hehe...

Har en Corsa B, og lurte på å bytte ut orginalrattet med airbag til et litt mer sportslig et (mulig opels egne sportsratt fra Omega B, men ikke sikker).

Er det noen som vet om det er lov å bytte til et sportsratt uten airbag i så tilfelle? For det å få tak i sportsratt med airbag er både dyrere, og en sjelden vare :P

 

Raid har jo fine sportsratt med airbag, de koster litt ja, men er nokså lette å finne på ebay. ligger på rett rundt om 500 euro.

Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P.

Corsa B World Cup 1.6 16v

Omega B GL 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår