aarryk Skrevet Januar 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 Noen som vet hvordan man skifter olje på hydraulikksystemet med nivåreg? Skal skifte fra syntetisk til mineralsk. Noen som har sett en beskrivelse på Audiworld, Nordicaudi etc? Siter aarryk ---- 1990 Audi 100 Avant Turbo quattro Sport (S711) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camarogeddon Skrevet Januar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2011 Å få all oljen ut av demperne er vel bortimot umulig. skal du bytte olje i resten av systemet så hadde jeg prøvd å blø av på mutteren på trykkakkumulatorene på hver side. Disse er messing og pleier å være greie å få løs. Selve tilkoblingen oppe på demperen er vanligvis rustet til H*ete for lenge siden. Jeg har fjernet nivåreg på to av disse bilene, da det desverre ikke er mulig å få nye dempere. (de har en tendens til å bli ganske lave i "ræva" uten hydraulikkdemperne) Den ventilen du har markert som bremsekraftforsterker på bildet er egentlig bremsekraftfordelingen foran/bak. På de bilene uten nivåreg er denne mekanisk. På de med nivåreg så styres bremsekraften bak av linjetrykket på hydraulikken til demperne. (mere trykk = mere last = mere bakbremser) Ikke gjør det jeg gjorde på første bilen jeg gjorde dette på, nemlig å rive hele greiene ned til hydraulikklinja bakover. Da mister du nemlig bremsene bak, da fordelingsventilen får null i referansetrykk... HUPS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg