Gå til innhold

Kjøpt ny A4 1.9 tdi Quattro 2003. Noen spm

Ranger emnet


Rosenbauer

Anbefalte innlegg

Hei. Har nå en ukes tid hatt min nye a4 stasjonsvogn på veien. Kjempe bil, vertfall nå på vinteren. Har nå da noen spørsmål jeg lurer på:

 

Etter at bilen har stått en stund på tomgang etter kjøring så begynner motoren og vibrere ganske mye, men med og trø forsiktig på gassen (opp til ca 1000 rpm, går på runt 850 på tomgang) så blir den helt stille igjen. Hva kan dette skyldes?

 

Går det ann og endre språket på displayet/ kjørecomputeren? Tror det er italiensk eller noe nå

 

Øverst helt framme inni bilen på høyre side, rett med solsjermen henger det en liten brikke på ca 10 x 7cm som det står "triband sat" på. Hva er dette? Er ikke navigasjon i bilen

 

Nærlysene lyser max 10 meter på fult oppstilt lenge. Lyser vel max 5 meter på nærmeste innstilling

 

Hele dørtrekket bak på høyre side er løst etter at en idiot klarte og smelle igjen døra og fikk beinet i klemm mellom forsete ryggen og døra.

(Hvordan) Kan dette settes på igjen skiklig?

 

Og helt til slutt, er det normalt og ikke ha setevarme i bilen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dette er en importbil?

 

Språket kan du endre ved å trykke på en knapp på hendelen for vindusviskere. Da kommer du inn i noe som heter setup. Der kan du endre språk.

 

Har du xenon? Isåfall så kan nivåfølerne være ødelagte. Da kan en oppleve å få kort nær og fjernlys.

 

Det kan ha vært montert noe utstyr en gang i tiden.. Mulig derfor du har antenna der enda..

 

Det er ikke standard med setevarme nedover i europa... Men jeg tror det er standard på norske biler.

 

Når det gjelder dørtrekket så er det vanskelig å svare på det uten å ha sett dette.. Beste tipset er å holde idiotene utenfor bilen..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kople til vag-com for å forandre språk på min kjørecomputer (fra tysk til engelsk).

 

Du kan spørre Møller om de kan gjøre det for deg. Det tar ca 1 min. Men spør om de skal ha betaling for det før du aksepterer.

Har hørt om noen som måtte betale 300,- og andre som har fått det gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange svar. Fikk ikke til og endre noe språk så får vell ta det hos en forhandler sammen med etpar andre småting.

Men er det noen der ute som har noe med dette med vibrasjonene på motoren? Kommer etter omtrent 3-4 minutter på tomgang og forsvinner med og øke omdreiningene på motoren med ca 100rpm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen der ute som har noe med dette med vibrasjonene på motoren? Kommer etter omtrent 3-4 minutter på tomgang og forsvinner med og øke omdreiningene på motoren med ca 100rpm.

 

Jepp, min er sånn. Samme type bil og årsmodell som din bil. Hva det skyldes har jeg ikke funnet ut enda. På min er det eksosanlegget som vibrerer, ikke selve motoren. Det gir seg om man øker med 50-100rpm akkurat som på din. Høres ut som du har likt "problem" som min bil.

Men fikk et tips jeg fikk fra en på vacn forumet på hva som kan løse problemet. Og det er:

"Sjekk flexidelen på eksosanlegget, den blir slapp etter hvert.

Jeg plagdes med det på 1.9TDI 02mod passaten min, og jeg festet en slangeklemme midt over flexien, og da ble det bedre.

Har også montert et ekstra feste for frontrøret, da det var veldig langt fra utløpet på turboen og til det fremste festet på eksosanlegget."

 

Skal sjekke om dette er tilfellet på bilen min til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forslag her. Det med motorfeste ble også sagt av en kamerat av meg, men skal undersøke litt nermere etterhvert på mulige andre feil.

Viss det eventuelt er dette vil dette da koste en formue? Må kansje alle skiftes ut også da?

Merklig disse skulle ryke da på en 03 mod som bare har rullet 73000km.

Kjøpte bilen hos forhandler i Fredrikstad for litt over en uke siden, og den har vell kjørt 8-900 km siden da. Kan jeg forlange disse skal ordne opp? La merke til disse vibrasjonene allerede første kvelden jeg hadde bilen.

Litt kjedelig da at det er 50 mil fra her jeg bor og til Fr.stad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange forslag her. Det med motorfeste ble også sagt av en kamerat av meg, men skal undersøke litt nermere etterhvert på mulige andre feil.

Viss det eventuelt er dette vil dette da koste en formue? Må kansje alle skiftes ut også da?

Merklig disse skulle ryke da på en 03 mod som bare har rullet 73000km.

Kjøpte bilen hos forhandler i Fredrikstad for litt over en uke siden, og den har vell kjørt 8-900 km siden da. Kan jeg forlange disse skal ordne opp? La merke til disse vibrasjonene allerede første kvelden jeg hadde bilen.

Litt kjedelig da at det er 50 mil fra her jeg bor og til Fr.stad

 

Jeg ville først ha sjekket om det jeg skrev er tilfellet. Jeg trodde først det var motorfestene, men disse finnes overhode ikke slitt. Min har gått 108000km.

Motorfester skal holde mye lengre enn 73000km ja, så sant bilen ikke har fått ekstremt stygg behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville først ha sjekket om det jeg skrev er tilfellet. Jeg trodde først det var motorfestene, men disse finnes overhode ikke slitt. Min har gått 108000km.

Motorfester skal holde mye lengre enn 73000km ja, så sant bilen ikke har fått ekstremt stygg behandling.

 

Hadde bilen på bukk ikveld, og oppdaget at eksosanlegget ristet betydlig mer enn motoren. Så også da hvordan den flexdelen arbeidet mye med og oppta vibrasjonen, så prøver meg som du foreslo og setter på en slangeklemme. Vil tro det kan hjelpe siden den ristet såpass mye.

Et eksta feste hadde nok heller ikke gjort noe da, som du skrev at festet etter turbuen var ekstremt langt bak (omtrent en hallmeter foran bakaksel) så var ikke rart at det opparbeidet seg noe vibrasjon på det lange strekket frem.

Takker for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen på bukk ikveld, og oppdaget at eksosanlegget ristet betydlig mer enn motoren. Så også da hvordan den flexdelen arbeidet mye med og oppta vibrasjonen, så prøver meg som du foreslo og setter på en slangeklemme. Vil tro det kan hjelpe siden den ristet såpass mye.

Et eksta feste hadde nok heller ikke gjort noe da, som du skrev at festet etter turbuen var ekstremt langt bak (omtrent en hallmeter foran bakaksel) så var ikke rart at det opparbeidet seg noe vibrasjon på det lange strekket frem.

Takker for hjelpen :)

 

Bare hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår