Gå til innhold

2.3 q sperrer på 3000 etter bytte av cat.

Ranger emnet


El raza

Anbefalte innlegg

Har en 93mod. Audi 80 2,3 Q, som ikke vil over 3000rpm v/full gass..

Hvis jeg gir under halv gass,å lar den jobbe seg opp,går den nesten helt ut på turtall..

Når motor er kald,får jeg ikke mer enn 2500rpm..

Motor er en type ng og innspr. er jeg jaggu meg usikker på..

 

Problemet startet da jeg byttet over Kat. til en som var rensket innvendig(for å se evt. effektøkning) men etter et par turer begynte motor å sperre/fuske v/ ca 3000rpm.

Har byttet tilbake til den gammle Katten,men problemet er fremdeles dær..

 

Lurer derfor på om det er noen som kan hjelpe??

Endret av El raza
på oppfordring fra moderator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke falskluft..Har sprayet rundtom.. feilkoder har jeg ikke lest ut enda..

Tenning o.l får jeg ikke til å stemme at det kan være heller.. Når bilen står i ro,hender det at jeg kan gi full gass,og turtall er ok.

Noen ganger er det startproblemer.. holder 2-3sec før den dør.. Må prøve 4-5 ganger før den fyrer skikkeli..

Noen mener jeg må få reset ecu etter å ha kødda med kat/lamda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Nå er registre sjekka og skifta, og bensinmengdefordeleren bytta...

-Samme gammle.. Noen som har peiling? Trenger seriøst HJELP !!

Hadde lite strøm på batteriet,så jeg satte det til lading.. Da jeg starta bilen etter lading,funka den nesten som den skulle,bare litt fusk i området 3-4000rpm, men den fortsatte oppover på turtallet.. Stoppa motoren etter prøveturen for å montere noen deksler,å starta på nytt.. FUSKA på 3000rpm..-vil ikke opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått turtallet opp 1500rpm stort sett hele tiden.. Når bilen er brukt en stund,går det tilbake til 3000rpm.

Men nytt fenomen..-det virker som tomgangsregulatoren har tatt kveld,meen har prøvd å bytte den uten sukess.. Noen ganger går motoren fint på tomgang,mens andre ganger på 2000rpm -spesiellt etter den har jaga en stund på turtall.. Napper jeg ut regulatoren,går den stabilt og fint.

Har også prøvd annen motorstyring..

Er det noen med nooen gode forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Har fått turtallet opp 1500rpm stort sett hele tiden.. Når bilen er brukt en stund,går det tilbake til 3000rpm.

Men nytt fenomen..-det virker som tomgangsregulatoren har tatt kveld,meen har prøvd å bytte den uten sukess.. Noen ganger går motoren fint på tomgang,mens andre ganger på 2000rpm -spesiellt etter den har jaga en stund på turtall.. Napper jeg ut regulatoren,går den stabilt og fint.

Har også prøvd annen motorstyring..

Er det noen med nooen gode forslag???

 

prøv og bytt den grå lille klumpen på bensinmengdefordeleren!!

(bensinkutten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår