w201-16 Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Noen som vet, eller gidder å måle avstanden og diameter på portene på inn og utsiden på en 8v topp til f.eks 2.3L o.l. Tipper alle disse 230 motorene har ganske like inn og utblås. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Februar 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 Avstand ? hva er du ute etter egnetlig? alle 8v topper har 44/35mm ventiler å sete bredde på 1.5mm så da blir d rett under ventilen ca 41mm dim inn å 32mm ut rett under sete ca, dette er grovt regna uten at jeg gidde å ut å måle, men kanalene holder IKKE dette målet helt ut, 530 eks litt timeglass formet innsugs kanal, 531 har en S-form men holder størrelsen mye bedre. men kanal utformingen på 531/405 topper er tragisk. utformingen på en 530 er mye bedre, så en skikkelig porta 530 kan levere bedre flow å effekt enn 531, da 530 har banan form hele veien, å ikke noe berg og dalbane form :) Men du får være mere eksakt på hva du spørr om! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Februar 1, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2010 vet ikke helt åssen jeg skal skrive dette utenom at jeg trenger avstanden senter senter mellom portene i toppen. Kan måles på siden på toppen eller på innsuget og grenrør/manifoild Er snakk om åpningene du ser på toppen etter at du har tatt av manifoildene. Dim på portene/åpningene er også int. Det jeg evt. kan gjøre er jo å kjøpe en pakning å måle på(hvis den er i en del å ikke delt),men hvis noen vet dette så er jo det enkelt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Februar 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 kan skjekke neste gang jeg er oppe i verkstedet :-D Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Februar 2, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2010 Toppers. da kan jeg se om innsug/eksos evt kan tilpasses en annen motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg