Gå til innhold

Problem me pioneer spillere!

Ranger emnet


Glennarn

Anbefalte innlegg

Før du gjør noen koblinger, sørg for at anlegget er spenningsløst.. Som sagt er Pioneerene vare for å bli koblet med spenning på. Dette gjelder også forsterkerne. Hele anlegget må være spenningsløst. Du sier det dunker veldig, men får du musikk ut på anlegget? Dersom du ikke hører musikk i hverken sub eller øvrige høyttalere, så er støyfilteret på utgangene i spilleren røket. Symptomene på dette er "smell" i elementene, slik du beskriver.. Dette skjer altså som følge av at anlegget er blitt koblet på med spenning på.

 

Dt er lyd i de vanlige høytalerene..

Men basskassa står bare å slår. Altså som dt sku vært en basstest :S

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er støyfilteret røket og spilleren må på service.. Dette blir ikke dekket av garanti dessverre..

 

Dah er dt noe som er veldig rart. Har prøvd 3 forskjellige pioneer spillere. Ingen funker i bilen min. Men dem funker i alle andre sine biler :O

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd den aktuelle Pioneer spilleren i noen annens bil nå nylig etter at den ikke har fungert i din bil?

 

Jepp, og den virker i dems bil :s

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder en knapp på dårlig jording jeg :(

eventuelt kan du prøve å ta en ledning på ytterkappen(metallet) på rca kabelen og til chassi på spiller.

dersom du gjør dette vil jeg anbefale å bruke en sikring på lavest mulig Ampere.

dersom subbene ikke slår vilt nå så har du funnet problemet.

da har du for dårlig jording og sikringen på jordingsbanene i pioneer spilleren er røket.

da må den dessverre på reparasjon.

 

vil ikke anbefale noen å kjøre med forslaget mitt over her da dette kan være en brannfare dersom sikringsstørrelsen ikke er lav nok typ 500mA

Mitt bilstereo prosjekt

Biler:

Opel Astra G 1999 Stv 1.2L 65 illsinte ponnier.

Opel Corsa B 1994 5dørs 1.4L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder en knapp på dårlig jording jeg :(

eventuelt kan du prøve å ta en ledning på ytterkappen(metallet) på rca kabelen og til chassi på spiller.

dersom du gjør dette vil jeg anbefale å bruke en sikring på lavest mulig Ampere.

dersom subbene ikke slår vilt nå så har du funnet problemet.

da har du for dårlig jording og sikringen på jordingsbanene i pioneer spilleren er røket.

da må den dessverre på reparasjon.

 

vil ikke anbefale noen å kjøre med forslaget mitt over her da dette kan være en brannfare dersom sikringsstørrelsen ikke er lav nok typ 500mA

 

Dt har je faktisk prøvd. Og bassen slå like mye dah og :(

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår